*solis*
Det är en sak som jag absolut inte kan vara utan smile.gif Och den saken är:Min lilla kärra wub.gif

Med den lilla kärran(underdelen av en barnvagn) har jag till och med flyttat 2 gånger alla kartonger biggrin.gif Först min vid min egen flytt och sedan vid min dotters flytt här i Strängnäs smile.gif

Jag har haft en 2 manns soffa på den och drog den genom staden tongue.gif
På det viset orsakade jag nästan trafikkaos biggrin.gif laugh.gif tongue.gif Folk stirrare som bara den biggrin.gif

Jag använder alltid lilla kärran när jag går och handla mat eller annat som är tungt smile.gif

Lilla kärran hittade jag i skogen 2001 ohmy.gif

Hade då precis letat i andrahands butiker efter en kärra men hade inte funnit.

Alltså är denna lilla kärra oerhört viktig för mig som inte har varken körkort eller bil

wub.gif
shiva
Min "leatherman wave". (ett litet mångsidigd verktyg typ fick-kniv med många användningsområden.
Magnus
*Felix matte*
Kan inte komma på någon sak som jag inte skulle kunna vara utan....

fast om jag tänker efter riktigt noga så är det nog bilen tongue.gif wub.gif
Rossi
Mat och vatten.
Betty
Min stora vassa grensax skulle jag inte vilja vara utan. (säger hon som sysslar med "skogsvård" på allmänningen på andra sidan tomtgränsen...) rolleyes.gif biggrin.gif
Ani
min kamera..smile.gif
Boxer
Datorn..... ohmy.gif blink.gif smile.gif
netaave
Husnyckeln tongue.gif
mamamaggan
Mina glasögon! Båda paren.
Susanna
Böcker!
Ophelia
Hmmm....växtböcker som jag kan läsa och drömma mig bort. smile.gif
zaaritha
Glasögon, hund, katter, maken, mat o vätska!
Jasmin
CITAT (solis @ 24-05-2005, 18:36)
Det är en sak som jag absolut inte kan vara utan smile.gif Och den saken är:Min lilla kärra wub.gif

Med den lilla kärran(underdelen av en barnvagn) har jag till och med flyttat 2 gånger alla kartonger biggrin.gif Först min vid min egen flytt och sedan vid min dotters flytt här i Strängnäs smile.gif

På det viset orsakade jag nästan trafikkaos biggrin.gif laugh.gif tongue.gif Folk stirrare som bara den biggrin.gif

Jag använder alltid lilla kärran när jag går och handla mat eller annat som är tungt smile.gif

Alltså är denna lilla kärra oerhört viktig för mig som inte har varken körkort eller bil

wub.gif

Ja du Solis, det låter ganska roligt. Men man tager vad man haver som bekant. Själv har jag flyttat med hjälp av en gammal kundvagn en gång. Dock bara mellan två hus men det fungerade ypperligt. Men om jag skulle skala bort allt och bara välja det jag absolut inte kan vara utan så blir det make och hund. Dom två betyder absolut mest i mitt liv. wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
farbror B
CITAT
Glasögon, hund, katter, maken, mat o vätska!

i den ordningen?

Skrattar laugh.gif biggrin.gif tongue.gif tongue.gif
Biggan_
Jag kallar inte maken eller husdjuret för "saken eller tingen" laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Sulawesii
När det nu var saker det handlade om får det bli kameran för mig också!
Jasmin
CITAT (Jasmin @ 27-05-2005, 09:05)
CITAT (solis @ 24-05-2005, 18:36)
Det är en sak som jag absolut inte kan vara utan smile.gif Och den saken är:Min lilla kärra  :wub:

Med den lilla kärran(underdelen av en barnvagn) har jag till och med flyttat 2 gånger alla kartonger  :D Först min vid min egen flytt och sedan vid min dotters flytt här i Strängnäs smile.gif

På det viset orsakade jag nästan trafikkaos biggrin.gif  :lol:  :P Folk stirrare som bara den biggrin.gif

wub.gif

Ja du Solis, det låter ganska roligt. Men man tager vad man haver som bekant. Själv har jag flyttat med hjälp av en gammal kundvagn en gång. Dock bara mellan två hus men det fungerade ypperligt. Men om jag skulle skala bort allt och bara välja det jag absolut inte kan vara utan så blir det make och hund. Dom två betyder absolut mest i mitt liv. wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Naturligtsis tycker jag inte heller att make och hund är " saker " , menade inte så. Menade bara att de är dom enda i mitt liv som jag aldrig skulle avstå frivilligt. rolleyes.gif
amaira
Kameran.

Fast... "saker" ... Mitt hus? Fast det bär jag förstås inte med mig... är ju ingen snigel direkt, inte på det viset.

Har bott i mitt hus sedan jag var fyra dagar. Har gjort en och annan "utflykt", men blivit kvar. Numera är jag en sådan gammal planta att jag inte längre vill bli uppriven med rötterna. Älskar mitt gamla hus, med takmålningar, traditioner och historia, med vinklar och vrår och viskande väggar wub.gif .
Men "saker" ... "ting" - nä, mitt hus är levande så det räknas inte.

Trädgården? Skogen? Hagen? Nä, de är levande de med.
Kan inte vara utan sånt som är "levande". Men det var inte frågan.

Bilen?
Är onekligen ett bra ting, men jag överlever nog utan den också.

Jo - att jag inte tänkte på det - datorn såklart!!!
Tillsammans med kameran.

Så är det: kameran och datorn!! (huset är levande och räknas inte)
Tjosan
Datorn
*solis*
Det är intressant att läsa era svar och nu måste jag ändra ifrån kärran till mina glasögon eftersom de är viktigare än kärran jo smile.gif
Sulawesii
Ja, solis, det är ju inte så dumt att kunna se ordentligt wink.gif .
*solis*
CITAT (Sulawesii @ 30-05-2005, 10:38)

Just det; jag skulle inte kunna vara här till.ex. utan mina glasögon!
ninnisky
CITAT (solis @ 30-05-2005, 10:42)
CITAT (Sulawesii @ 30-05-2005, 10:38)

Just det; jag skulle inte kunna vara här till.ex. utan mina glasögon!

Detsamma gäller för mig - skulle inte kunna plantera utan glasögon biggrin.gif wub.gif biggrin.gif
Lilla Selma
Glasögonen - helt klart! Och datorn har man ju hängt upp livet på i många avseenden nuförtiden. Telefonen/mobilen är också bra...

Men hade man inte vant sig vid allt detta hade man ju inte behövt dem heller.

Solis - din berättelse om din lilla vagn var bara helt underbar! Genialiskt hjälpmedel i vardagen!

Hälsar lilla Selma glatt
*solis*
CITAT (Lilla Selma @ 30-05-2005, 12:20)
Glasögonen - helt klart! Och datorn har man ju hängt upp livet på i många avseenden nuförtiden. Telefonen/mobilen är också bra...

Men hade man inte vant sig vid allt detta hade man ju inte behövt dem heller.

Solis - din berättelse om din lilla vagn var bara helt underbar! Genialiskt hjälpmedel i vardagen!

Hälsar lilla Selma glatt

Tack gulle dig wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon