|
*solis*
24-05-2005, 17:36
Det är en sak som jag absolut inte kan vara utan  Och den saken är: Min lilla kärra Med den lilla kärran(underdelen av en barnvagn) har jag till och med flyttat 2 gånger alla kartonger  Först min vid min egen flytt och sedan vid min dotters flytt här i Strängnäs Jag har haft en 2 manns soffa på den och drog den genom staden På det viset orsakade jag nästan trafikkaos  Folk stirrare som bara den Jag använder alltid lilla kärran när jag går och handla mat eller annat som är tungt Lilla kärran hittade jag i skogen 2001 Hade då precis letat i andrahands butiker efter en kärra men hade inte funnit. Alltså är denna lilla kärra oerhört viktig för mig som inte har varken körkort eller bil
Min "leatherman wave". (ett litet mångsidigd verktyg typ fick-kniv med många användningsområden. Magnus
*Felix matte*
24-05-2005, 20:28
Kan inte komma på någon sak som jag inte skulle kunna vara utan.... fast om jag tänker efter riktigt noga så är det nog bilen
Min stora vassa grensax skulle jag inte vilja vara utan. (säger hon som sysslar med "skogsvård" på allmänningen på andra sidan tomtgränsen...)
min kamera..
netaave
24-05-2005, 20:59
Husnyckeln
mamamaggan
24-05-2005, 21:02
Mina glasögon! Båda paren.
Susanna
25-05-2005, 18:59
Böcker!
Ophelia
25-05-2005, 19:34
Hmmm....växtböcker som jag kan läsa och drömma mig bort.
zaaritha
27-05-2005, 00:06
Glasögon, hund, katter, maken, mat o vätska!
CITAT (solis @ 24-05-2005, 18:36) Det är en sak som jag absolut inte kan vara utan  Och den saken är: Min lilla kärra Med den lilla kärran(underdelen av en barnvagn) har jag till och med flyttat 2 gånger alla kartonger  Först min vid min egen flytt och sedan vid min dotters flytt här i Strängnäs Jag har haft en 2 manns soffa på den och drog den genom staden På det viset orsakade jag nästan trafikkaos  Folk stirrare som bara den Jag använder alltid lilla kärran när jag går och handla mat eller annat som är tungt Lilla kärran hittade jag i skogen 2001 Hade då precis letat i andrahands butiker efter en kärra men hade inte funnit. Alltså är denna lilla kärra oerhört viktig för mig som inte har varken körkort eller bil  Ja du Solis, det låter ganska roligt. Men man tager vad man haver som bekant. Själv har jag flyttat med hjälp av en gammal kundvagn en gång. Dock bara mellan två hus men det fungerade ypperligt. Men om jag skulle skala bort allt och bara välja det jag absolut inte kan vara utan så blir det make och hund. Dom två betyder absolut mest i mitt liv.
farbror B
27-05-2005, 10:25
CITAT Glasögon, hund, katter, maken, mat o vätska! i den ordningen?
Skrattar
Biggan_
27-05-2005, 10:44
Sulawesii
27-05-2005, 10:48
När det nu var saker det handlade om får det bli kameran för mig också!
CITAT (Jasmin @ 27-05-2005, 09:05) CITAT (solis @ 24-05-2005, 18:36) Det är en sak som jag absolut inte kan vara utan  Och den saken är: Min lilla kärra :wub: Med den lilla kärran(underdelen av en barnvagn) har jag till och med flyttat 2 gånger alla kartonger :D Först min vid min egen flytt och sedan vid min dotters flytt här i Strängnäs Jag har haft en 2 manns soffa på den och drog den genom staden På det viset orsakade jag nästan trafikkaos  :lol: :P Folk stirrare som bara den Jag använder alltid lilla kärran när jag går och handla mat eller annat som är tungt Lilla kärran hittade jag i skogen 2001 Hade då precis letat i andrahands butiker efter en kärra men hade inte funnit. Alltså är denna lilla kärra oerhört viktig för mig som inte har varken körkort eller bil  Ja du Solis, det låter ganska roligt. Men man tager vad man haver som bekant. Själv har jag flyttat med hjälp av en gammal kundvagn en gång. Dock bara mellan två hus men det fungerade ypperligt. Men om jag skulle skala bort allt och bara välja det jag absolut inte kan vara utan så blir det make och hund. Dom två betyder absolut mest i mitt liv.  Naturligtsis tycker jag inte heller att make och hund är " saker " , menade inte så. Menade bara att de är dom enda i mitt liv som jag aldrig skulle avstå frivilligt.
Kameran. Fast... "saker" ... Mitt hus? Fast det bär jag förstås inte med mig... är ju ingen snigel direkt, inte på det viset. Har bott i mitt hus sedan jag var fyra dagar. Har gjort en och annan "utflykt", men blivit kvar. Numera är jag en sådan gammal planta att jag inte längre vill bli uppriven med rötterna. Älskar mitt gamla hus, med takmålningar, traditioner och historia, med vinklar och vrår och viskande väggar  . Men "saker" ... "ting" - nä, mitt hus är levande så det räknas inte. Trädgården? Skogen? Hagen? Nä, de är levande de med. Kan inte vara utan sånt som är "levande". Men det var inte frågan. Bilen? Är onekligen ett bra ting, men jag överlever nog utan den också. Jo - att jag inte tänkte på det - datorn såklart!!! Tillsammans med kameran. Så är det: kameran och datorn!! (huset är levande och räknas inte)
*solis*
30-05-2005, 09:22
Det är intressant att läsa era svar och nu måste jag ändra ifrån kärran till mina glasögon eftersom de är viktigare än kärran jo
Sulawesii
30-05-2005, 09:38
Ja, solis, det är ju inte så dumt att kunna se ordentligt  .
*solis*
30-05-2005, 09:42
CITAT (Sulawesii @ 30-05-2005, 10:38) Ja, solis, det är ju inte så dumt att kunna se ordentligt  . Just det; jag skulle inte kunna vara här till.ex. utan mina glasögon!
ninnisky
30-05-2005, 11:13
CITAT (solis @ 30-05-2005, 10:42) CITAT (Sulawesii @ 30-05-2005, 10:38) Ja, solis, det är ju inte så dumt att kunna se ordentligt  . Just det; jag skulle inte kunna vara här till.ex. utan mina glasögon! Detsamma gäller för mig - skulle inte kunna plantera utan glasögon
Lilla Selma
30-05-2005, 11:20
Glasögonen - helt klart! Och datorn har man ju hängt upp livet på i många avseenden nuförtiden. Telefonen/mobilen är också bra...
Men hade man inte vant sig vid allt detta hade man ju inte behövt dem heller.
Solis - din berättelse om din lilla vagn var bara helt underbar! Genialiskt hjälpmedel i vardagen!
Hälsar lilla Selma glatt
*solis*
30-05-2005, 17:05
CITAT (Lilla Selma @ 30-05-2005, 12:20) Glasögonen - helt klart! Och datorn har man ju hängt upp livet på i många avseenden nuförtiden. Telefonen/mobilen är också bra...
Men hade man inte vant sig vid allt detta hade man ju inte behövt dem heller.
Solis - din berättelse om din lilla vagn var bara helt underbar! Genialiskt hjälpmedel i vardagen!
Hälsar lilla Selma glatt Tack gulle dig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|