Full version: Vår tuffa kompis!
Maria i Helsingborg
Min man matade vår "tama" talgoxe med små skurna ostkanter i eftermiddags. Talgoxen flög in på uteplatsen, norpade en bit ur handen och flög iväg.......tills han fick tag i en bit han inte gillade (vaxkanten). Denna kom han flygande tillbaka med, lade i min mans hand, tog en ny bit och flög iväg igen laugh.gif tongue.gif rolleyes.gif

Vad ger man för det!?
kristerh
tongue.gif biggrin.gif det var en smart talgoxe.
krister
LadyAdina
Ovärderligt! biggrin.gif biggrin.gif tongue.gif wub.gif
*Felix matte*
En sån tam vill jag också ha smile.gif
Får väl sätta mig ute med ostbitar i handen.tongue.gif inte visste jag att fåglar äter sånt.

maken säger att han brukade bjuda dem på smör när han var i skogen.. de kom och åt ur handen.
bikiv
CITAT (Maria i Helsingborg @ 24-05-2005, 19:57)
norpade en bit ur handen och flög iväg.......tills han fick tag i en bit han inte gillade (vaxkanten). Denna kom han flygande tillbaka med, lade i min mans hand, tog en ny bit och flög iväg igen

Jättegulligt och kul! Men tvätta händerna efter ett sådant möte... fåglar kan bära på en hel del smitta som inte är så kul...
yla
sikken söt liten typ va
kul att den la tillbaks kanten
ja den lär nog knacka på ert fönster sen
o då e de bara att gå dit o ge den godis
dom gillar russin o hasselnötter o
solrosfrön o äpplen tongue.gif
Susanna
Igår satt jag framför tv:n och käkade middag. Tyckte att fågelkvittret lät närmaren än vanligt. Tre meter från mig satt två talgoxar och tittade intresserat på mig! Fast när jag reste mig flög de iväg. Jag vågade inte mata dem eftersom jag tycker att fåglar är läskiga. (Ja, det stämmer. Jag är rädd för fåglar! I alla fall när de kommer nära.)
Gossen Ruda
Jag hade tidigare en granne som matade talgoxarna ur handen. Gulligt men till slut försökte vi få honom att sluta eftersom talgoxarna flög runt öronen på alla i närheten och tiggde. Samma på landet, tidigare matade vi gräsänderna med bröd. Skojigt ända tills dom på hösten kom ända upp på terrassen och tiggde bröd. Efter dom varit uppe i skogen och käkat blåbär. Ni skulle sett alla blåa skitblaffor överallt.
Maria i Helsingborg
CITAT
Skojigt ända tills dom på hösten kom ända upp på terrassen och tiggde bröd.

Terrassen......tssss......try the kitchen table!! Där var "lill-kalle" - som min man numera kallar honom - inne en sväng idag när vi inte var snabba nog med krubbet blink.gif rolleyes.gif laugh.gif

Än så länge är vi förtjusta men jag förstår att det lätt kan bli för mycket. Baciller och bacelusker tar vi hand om när/om de dyker upp! wink.gif
bikiv
CITAT (Maria i Helsingborg @ 25-05-2005, 22:04)
Baciller och bacelusker tar vi hand om när/om de dyker upp!  ;)

Eller personalen på intensiven som sköter respiratorn!
SaraS
Om du hamnar i respirator av småfåglar är du nog bra klen... Men salmonella kan ju också ge trista biverkningar. Tvätta händerna! wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon