Ni verkar vara så duktiga här.. Ni kanske kan reda ut vad jag har i min "nya" trädgård??
Kika här:
http://malin.mine.nu/jens/jens/html/tradgarden.htmlTacsam för hjälp
Ja, ettan är en pion och sexan ser ut som en rosentry tycker jag. Jag kanske är ute och cyklar men är inte fyran en kaprifol? Du får säkert säkrare svar från andra men kanske något värt i alla fall.
Hannele
24-05-2005, 20:11
Jen, fin trädgård du har!
Du behöver bara sitta och njuta och vänta på blommorna.
(Perennen kan vara flox, blommar på hösten.)
Tack för berömmet Hannele men jag tror inte att du har sett min trädgård!

Det är Jens trädgård så jag kan inte ta åt mig äran!
Yen! Glömde säga att det var en himla fin pionbuske!
violina
24-05-2005, 20:25
Mina vilda gissningar är att tvåan är någon sorts aster och fyran en paradisbuske. De tunna kvistarna i en buske är nog en klängväxt (clematis?) inne i busken. Obs... vilda gissningar.
Ann i Göteborg
24-05-2005, 20:42
3:an ser ut som en schersmin och 4:an som en paradisbuske, 6:an try eller spirea kanske. Inte helt lätt - du får skicka bilder då de blommar!
Anders zon 1
25-05-2005, 00:00
2:a bilden skulle också kunna vara bergklint som ser ut som en förvuxen blåklint när den blommar (har precis börjat blomma här i Skåne). Jag tycker också att 3:an ser ut som en schersmin av något slag och 4:an är ganska säkert en paradisbuske. Jag skulle tippa på någon sorts spirea på bild nr 6 - tycker inte att det ser ut som try. Try har tydligt motsatta blad och busken på bild 6 verkar ha strödda blad (inte helt lätt att se dock).
snofsan
25-05-2005, 00:14
3an liknar en bruddeutzia om den förblir liten, fyran liknar en smultronjasmin med små nätta blad och blomdoft av smultron.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.