Full version: Odör....
Sulawesii
Kom hem vid 23.30 igår kväll och började genast fundera på om sonen blivit pyroman. Det stank av bränd plast!
Frågade sonen (som såklart inte gått och lagt sig, eftersom jag var och jobbade och inte kunde tvinga honom i säng), men han hade inte gjort något sade han.
Jag funderade på alla möjliga anledningar till lukten. Och tillslut kom jag på detta:

min Hoya fraterna blommar! Urk.... Tur att den är vacker iallafall! smile.gif
Fenja
Den ser lite smittsam ut ju.... tongue.gif smile.gif
Mvh
Fenja
*Molly*
CITAT (Sulawesii @ 25-05-2005, 11:28)
Kom hem vid 23.30 igår kväll och började genast fundera på om sonen blivit pyroman. Det stank av bränd plast!
Frågade sonen (som såklart inte gått och lagt sig, eftersom jag var och jobbade och inte kunde tvinga honom i säng), men han hade inte gjort något sade han.
Jag funderade på alla möjliga anledningar till lukten. Och tillslut kom jag på detta:

min Hoya fraterna blommar! Urk.... Tur att den är vacker iallafall!  :)

Vilken vacker blomma !
När min hoya nyligen blommade blev jag sååå glad, den var så vacker
MEN den luktade väldigt illa, speciellt nattetid så jag ställde den till sist i uterummet.
Det skulle jag inte ha gjort, dagen efter var hela blomman full av svartmyror som verkade gilla de små sirapsliknade dropparna på blomklasarna. Det slutade med att uterummet var fullt av svartmyror sad.gif

Nu har den blommat över och är tilbaka inne igen, om den behagar blomma nån mer gång så får jag försöka stå ut med lukten och istället njuta av de vackra blommorna wub.gif
amaira
Sååå vacker!

Vackrast på bild kanske? När näsan inte behöver bli inblandad biggrin.gif
Har svårt med hoyalukt överlag.

Annars är det lustigt hur man kan vänja sig vid dofter! Något som luktar väldigt illa de första gångerna, kan lukta gott bara man vant sig.

Ett exempel jag har på det, är min kejsarkrona wub.gif . Jag tycker numera OM doften av den!!!!!!! (fast jag kanske inte är klok rolleyes.gif )

Påskliljor tycker jag också doftar gott.
Min första heliotrop jag luktade på, undrade jag starkt hur nån kunde anse "väldoftande" ohmy.gif . Men det undrar jag inte numera wub.gif .

Men buxbom vänjer jag mig aldrig vid. Kan inte tänka mig att ha något så äckligt luktande i min trädgård.
Rossi
Och jag vågar knappt erkänna det men ibland kan jag faktiskt tycka att hönsgödsel-pellets luktar lite gott. ohmy.gif
Ewa L
Min Berberis-häck blommar nu, och jag tycker inte den luktar gott! sad.gif Lite unket.
Sulawesii
Nä, jag skulle inte bara vilja ha min fraterna på bild, amaira! Att se den i verkliga livet är värt allt! Jag satte ner Hoyan på golvet och lade mig ner för att se den ordentligt. Upptäckte senare att jag hade en massa klibbig nektar i håret biggrin.gif . Hoppas ingen granne kollade in just då. Fast, dom tycker nog redan att jag är knäpp!

Min gula Spindellilja blommar nu och luktar nåt slags billig allrengöring. Mådde illa av den först, men nu har jag vant mig.
Xite
Både jag och sambon gillar när det doftar lagom med koskit över byn.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon