Magdis
Nästa år skulle jag vilja försöka mig på att fröså lite andra sorter än de vanligaste som man köper i affären. Visst går det väl att fröså t.ex funkia och astilbe själv? Vart köper ni fröer av lite exklusivare sort?
sommarfina
Hejsan det går att beställa fröer från t.e.x

www.impecta.com

www.jelitto.com/haupt.html

www.froer.nu

Bland annat... det finns många fler ställen, detta var bara ett axplock!

Lycka till biggrin.gif
Magdis
Tack för tipsen! Nu har jag skrivit ner adresserna i mitt lilla trädgårdshäfte så vet jag var jag har dem nästa vår!
kerstin z5-6
jelitto brukar få en stor best , men även gardens north
GN

har även beställt från
nedanstående länksamling -Vissa är bra andra har jag inte testat osv - rek en som fått särskild länk :9

[/URL] Rocky mountain rare plats som har fina Alpinfröer

Andra postorder utlänska

lista
Fenja
Rara Växter är också bra!
Mvh
Fenja
Magdis
Tack Kerstin och Fenja, jag har skrivit ner era tips också. Nästa år ska det bli sådder så det står härliga till! Och jag som just har tänkt att nästa år ska jag inte plantera så många olika sorter, haha så blir det nog iallafall!
Betty
Om man är medlem i STA så har man även tillgång till STA's frölista. STA
MiKa
Rockdala Handelsträdgård har fantastiska fröer + fuccia och pelargon sticklingar. ~Mika~

http://www.mamut.com/rockdala wub.gif
Sulawesii
Jag handlade på Engleska Jungleseeds i år. Mycket nöjd är jag! Jag fick hem fröna snabbare än när jag beställt hemifrån Sverige.
Elizabeth
jag köpte lite fröer från en kvinna som annonserade här på Odla.nu (under annonser). Stort utbud och billigt var det också! (3 påsar för 20 kr!!!)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon