Ann i Göteborg
Hej

Jag skall plantera en rad med Ingrid Bergman utefter en husgrund. Vilket plantavstånd bör jag minst välja?
Caprice
Jag har mina med ca 50-60cm mellanrum... Det blir så att de precis nuddar varandra, det tycker jag är snyggt.. Vill du ha mellanrum mellan buskarna är väl ca 70-80cm avstånd bra...

Du kommer bli nöjd med Ingridrosorna... De kan nog ses som tråkiga av vissa, just för att de är så vanliga... Men de blommar otroligt fint, och har dessutom ett väldigt vackert bladverk... Jag är väldigt nöjd med mina Ingridrosor...

Caprice
fruberglund
CITAT (Caprice @ 26-05-2005, 01:24)
Du kommer bli nöjd med Ingridrosorna... De kan nog ses som tråkiga av vissa, just för att de är så vanliga... Men de blommar otroligt fint, och har dessutom ett väldigt vackert bladverk... Jag är väldigt nöjd med mina Ingridrosor...

De är väl minst av allt tråkiga, kolla bara vilka blommor...kan det bli mer underbart?

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon