Full version: Vackert...
niklaswik
Nån som ser vad det är?

Rossi
Jag gissar på en tulpanblomma.

Visst är det vackert!
niklaswik
Hehe, helt rätt! smile.gif

Otroligt fina och otroligt stora! Mina första tulpaner och jag har nog aldrig sett så stora förr! Tror de är ca 10cm i diameter. smile.gif
Rossi
Tulpaner är fantastiskt fina och det finns ju så många sorter. Vi har också några som är stora blaffor nu. Bladen har fläkt ut sig helt enormt.
niklaswik
Hehe, jag har ett gäng svarta också, eller iaf mörkt mörkt röda som ska slå ut snart.. smile.gif Det är så roligt att dom kommer tidigt på försommaren så man slipper vänta länge på att få fina färger i trädgården. smile.gif
Rossi
Du menar såna här kanske? laugh.gif

De är jättevackra. Vi har ett par stycken i trädgården men den på bilden är överblommad. Vi bor i Skåne, zon 1.
Magnolia
Jättesnygg Rossi! Vill ha...

I höst ska jag plantera massor av lökar!
niklaswik
Kanske såna. smile.gif Men jag tror nog dom ska bli ännu mörkare än den där, sorten heter "Queen of Night", så är det sån så är det samma.. biggrin.gif
Ewa smålänska höglandet
Mina Queen of Night har knoppar smile.gif

/Ewa zon 4-5
niklaswik
Mina har också knoppar men det dröjer nog en vecka tills dom slår ut. Skulle iofs bli varmt i helgen men jag tror inte det blir tillräckligt. Zon 4-5 förresten.. ohmy.gif I småland?? blink.gif
Tokigt.. smile.gif
Varför ska du bo så långt söderut om du ändå har så hög zon? wink.gif
Ewa smålänska höglandet
CITAT (niklaswik @ 27-05-2005, 08:57)
Zon 4-5 förresten.. ohmy.gif  I småland??  :blink:  
Tokigt.. smile.gif
Varför ska du bo så långt söderut om du ändå har så hög zon? wink.gif

Födsel och ohejdad vana laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

/Ewa zon 4-5
Yin o Yang

Måste vara den här sorten - som jag skickade efter från Odla smile.gif
Näää, inte om det är den som finns i ditt album. Mina är mindre och spetsigare i bladen. Hopslagna påminner de om de där trätulpanerna som var populära prydnadssaker en period.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon