Full version: Sol ute sol inne
Rossi
Ah, vad underbart! Har smitit från kontoret. Det är 23 grader varmt här i Skåne idag. Nu ska jag äta och sen klä mig i shorts och linne och ut och klippa gräset.

Jag njuter!!!!!!
Sulawesii
Hm..... *avis*
stina
Grrrrrrr. Sitter fast på jobbet en halvtimme till. (Surar) wink.gif
GoSatta
mm själv fick man gå hen klockan ett med feber och sitter i min lägenhet med bara söderfönster och verkligen njuuuuuter av värmen wink.gif men men växterna gillar det iaf å fick tid över å plantera om en del, alltid något.
myskmadra
CITAT (Rossi @ 26-05-2005, 16:12)
Ah, vad underbart! Har smitit från kontoret. Det är 23 grader varmt här i Skåne idag. Nu ska jag äta och sen klä mig i shorts och linne och ut och klippa gräset.

Jag njuter!!!!!!

Härligt med sommarvärme! Och härligt med människor som kan konsten
att njuta av livet ! Hoppas att du fick det precis så härligt som du önskade!
Hälsningar!
fruberglund
Ja, det har varit supervarmt idag, tyvärr har det blåst halv orkan här idag också...tur att det var varmt ute.

Imorgon skulle det bli ännu finare...får hoppas blåsten har avtagit då för jag har massor att göra i trädgården smile.gif
Rossi
CITAT (myskmadra @ 26-05-2005, 21:38)
Härligt med sommarvärme! Och härligt  med människor som kan konsten
att njuta av livet ! Hoppas att du fick det precis så härligt som du önskade!
Hälsningar!

Tack! Jo, det var underbart! Rena sommarvärmen. Gräset blev klippt, tomaterna omplanterade, potatisen kom i jorden (väldigt sent i år men vi har inte kommit oss för tidigare), det rensades i grönsakslandet, jordgubbarna vattnades m.m. m.m. När min man kom hem hade han med sig en halv liter svenska jordgubbar som vi mumsade i oss.

Idag klockan sju på morgonen hade vi redan 17 grader ute!
farbror B

Här har det blåst halvstorm sedan igår eftermiddag, det regnade och var allmänt skitväder ända tills i morse. Nu skiner solen, men vindarna blåser fortfarande omkull soptunnor, flyttar på vedplåtarna och samlar i hop löst bråte som plastpåsar, presenningar, gamla tanter mm i dikena.
Rossi
CITAT (farbror B @ 27-05-2005, 09:56)

Här har det blåst halvstorm sedan igår eftermiddag, det regnade och var allmänt skitväder ända tills i morse. Nu skiner solen, men vindarna blåser fortfarande omkull soptunnor, flyttar på vedplåtarna och samlar i hop löst bråte som plastpåsar, presenningar, gamla tanter mm i dikena.

Då får du glädjas för min skull istället. Jag lovar att njuta för dig också!
Biggan_
Jag var ledig från jobbet igår. rolleyes.gif
Idag har jag träningsvärk wink.gif
Höll på i trädgården hela dagen. Skurade av äckliga gröna alger på vårt annars vita och fina uterum.
Tog fram högtryckstvätten och tvättade altanen och växthuset. Allting blir grönt av alger över vintern. sad.gif sad.gif sad.gif
Det måste vara alla luftföroreningar som blir värre och värre för varje år. Förr blev det inte så här.
Önskar er alla en trevlig dag biggrin.gif
zaaritha
+ 17 grader här i dag o väldigt hård blåst! AVSKYR denna he--tes blåst!!!!
Planterade en prydnadsapel o sådde lupiner runt den, fröna blåste ju bort!
SHIT! mad.gif
Snöflinga
HATAR BLÅST mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon