Fru fet
Jag är nybörjarodlare, första året med egen trädgård, och helt biten.. Mitt nästa projekt är en perennrabatt och i den vill jag ha minst en ros, gärna två eller tre. Har surfat runt och kollat på alla möjliga olika (och gått och spankulerat på Zetas ett antal gånger) och de jag tycker är allra vackrast är centifoliarosor. Men hur är de i verkligheten blink.gif Klarar man av en sån eller är de bortskämda klemisar? Rabatten kommer att vara i söderläge men ej mot vägg - soligt men inte stekigt. Som novis är jag mycket tacksam för svar. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Caprice
Välkommen hit till forumet..!

Ang centifoliarosor, då rek jag bla de här:

Den heter Blanchefleour.. jättesnygg!

Vill du ha lite färg så är Parvifolia fin..

Den har jag inte själv... ännu...

Gå till Rosenposten och titta..
Rekommenderar även att du beställer därifrån, de har enhetspris på portot, 99:- till Sverige, oavsett hur mkt / lite du köper...
Bra kvalitet är det oxå...

De är billigare än Zetas... (vilka är inte det...? )

Caprice
fruberglund
CITAT (Caprice @ 26-05-2005, 20:52)
Vill du ha lite färg så är Parvifolia fin..

Den har jag inte själv... ännu...

Gå till Rosenposten och titta..
Rekommenderar även att du beställer därifrån, de har enhetspris på portot, 99:- till Sverige, oavsett hur mkt / lite du köper...
Bra kvalitet är det oxå...

De är billigare än Zetas... (vilka är inte det...? )

Caprice

Den här läggs ju till önskelistan direkt smile.gif

Jag håller med, Rosenposten är skitbra! Alla mina rosor jag beställde i år (9 st) är jättefina...börjar komma massor med blad på allihopa och ser fram emot blomsterprakten när den väl kommer. Jättebra kvalité på växterna och billig frakt.
Fru fet
Tack för tipset,! Vilken bra sida! Jag är mest sugen på en målarros, "Major".
biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon