Full version: Man vill ju
dragonbeauty
Ja nu har jag börjat med mina balkong-odlingar! Var idag iväg med sambon (som faktiskt var intresserad!) och inhandlade bl a mini-petunior (söta!) jordgubbsplant och faktiskt en kläng-ros! Som jag hoppas ska trivas o klättra på den nya spaljén som vi oxå köpte! Pellis-sticklingarna från Odla.se fick även dom flytta ut i en balkonglåda idag.

Vad har ni för nytt på balkongen i år?
Eller vill ni ha samma från år till år? Själv är jag ganska ny odlare så jag tycker det är spännande att prova nya sorter, och se om man klarar av att få dem vackra o blomstrande!

/Emma, en glad odlare idag! tongue.gif
shiva
Välkommen till oss "galna" balkongodlare!
Det är verkligen en härlig sjukdom man har, när man står på balkongen och jublar över att någon ny blomma slagit ut och grannarna tror, av skriken att dömma, att Sverige vunnit VM i någonting! Jag har mest tropiska växter som "vilar" på vintern, men växer sig allt större på sommaren. Typ ängladtrumpeter och diverse lökar och stam-succelenter från centrala och södra Afrika. Nytt för i år är fem olika luktärter som jag sådde i mars, varav en slår ut redan nästa vecka tror jag!
Sen har jag "fångat " vilda taklökar som har femtio tals blommknoppar.
Ha en trevlig vår.
Magnus rolleyes.gif
kerstin z5-6
Kul smile.gif Vilken ros köpte du ? jag odlar mkt i kruka jag med -det som inte är härdigt här smile.gif
dragonbeauty
Jag fick tips (av dig kanske Kerstin??) om att rosen New Dawn skulle passa mina förhållanden och önskningar! Men det är ju svårt att tro att dessa pinnar ska kunna växa o klättra o blomma måste jag säga! Ska följa detta med spänning!

Och tack Magnus, ha en bra sommar du oxå!
/Emma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon