Keya
helst då i småbalar .Tacksam för tips
SaraS
Så här års kan du köra till vilken bonde som helst å få ett par säckar överblivet ensilage! Ta med egen säck bara!
guns
Ensilage och gräsklipp går bra att använda till grönsaker men ska du ha det till jordgubbarna kommer de att ruttna. Då är det bättre med halm till dem.
SaraS
Åhå! Det visste inte jag, har kört med gräs, men har kanske bara haft tur... rolleyes.gif
guns
Har tagit detta från "Köksträdgården" av Lena Israelsson :Från tidig vår till att karten bildas får inte marken täckas av organiskt material. Detta för att hindra att gråmögel ska sprida sig. När karten börjar hänga ner mot marken är det däremot dags. Då täcker man raderna för att hindra att bären blir smutsiga. Halm är bäst, men annat organiskt material går också bra.
Jag får alltså rätta till det jag sa innan. laugh.gif laugh.gif
SaraS
Då är det för att jag alltid är så sen det går bra! laugh.gif
SannaLasso
Odal/Lantmännen/Provinsbutiken (eller vad de numera heter) i Värtahamnen brukar ha billiga halm- och höbalar. Vet dock inte om det stället finns kvar där numera. Företaget finns även på några andra ställen runt Stockholm, kolla i telefonkatalogen.

Annars kan man nog åka till närmsta ridskola eller stall och be att få köpa lite.
SaraS
laugh.gif Granngården heter dom väl nu för tiden?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon