Full version: Blir så arg!
vickeva
Jag jobbar på en skola i Lund, och för tredje gången den här våren möttes vi i morse av att städerskan berättade att någon varit där på natten och huggit ner ett gäng rönnar. Jag blir så dj-a arg. Titta på bilderna här:sabotage
mad.gif mad.gif mad.gif
SaraS
webkamera!! Inte helt lagligt tror jag, men ändå... Alternativet är stålskenor runt stammarns, kanske? mad.gif
Aries
Nä men fy så trist att det alltid ska finnas de som förstör för andra!! mad.gif
Och speciellt när det är barn som drabbas.
Hoppas de åker fast snart!
kristerh
Tråkigt, har du ingen som bor i närheten som kan ringa polisen när de håller på, för det är ju inte ljudlöst att som i det här fallen hugga ner träden med yxa.
krister
solkatten
Har ni polisanmält?
Yin o Yang
CITAT (SaraS @ 26-05-2005, 21:51)
Alternativet är stålskenor runt stammarns, kanske? mad.gif

Hjälper tyvärr inte sad.gif mad.gif . Man försökte med det i Karlskoga, men träden blev nersågade ändå. Visst undrar man om det finns något innanför pannbenet på dessa personer wink.gif eller är det månne vaakum wacko.gif
Xelma
Säkert bara vaakum... har hänt runt Helsingborg också. Man undrar verkligen varför???? De kapar inte för att det stör utsikt eller dyl. utan träd som inte borde störa någon.
Yin o Yang
Hände det inte något liknande längs någon motorväg kring malmö förra året - träd för tiotusentals kronor sad.gif
Aries
Om de har så mycket ork och energi så de hugger ner andras träd kan de få komma till oss och jobba lite i trädgården.
Har ett dike som ska rensas i morgon, de får mer än gärna hjälpa mig med det så slipper de ta sina aggressiner på något annat!
vickeva
Det är polisanmält, men frågan är ju vad som händer sedan. Första gången han (?) var där och högg, ringde någon till polisen och enligt vad jag har hört kom polisen dit innan han hunnit därifrån, så de borde ju veta vem det är, men det hjälper ju inte. Det är verkligen trist och barnen tycker att det är jättehemskt.
Hoppas att det kan föra det goda med sig att inte våra elever gör så dumma saker, för vi pratar ju mycket med dem om detta.
Ullet
Men varför gör man nåt så korkat? *fattar inte* blink.gif blink.gif Vad får en att hugga ned träd man inte rår om själv, det är ju inte direkt så det är helt utan jobb o ansträngning. Skönt att det är polisanmält men det hjälper ju inte er, träd växer inte snabbt tillbaka.....
Ophelia
*morr* mad.gif
*Felix matte*
Så sorgligt att det finns sjuka människor som gör sådant sad.gif

Hoppas att det kan föra det goda med sig att inte våra elever gör så dumma saker, för vi pratar ju mycket med dem om detta.
... tror jag säkert att de tar lärdom av. wub.gif
netaave
Samma sak har hänt vid skolan här i Björklinge, en stor Kastanj, en rönn och flaggstången nersågade med motorsåg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon