Lilla Selma
26-05-2005, 22:09
Hej! Jag är så trött på mitt gamla, mörkgröna, köksgolv från 1978!! Vet någon ungefär vad det kan kosta att anlita en golvläggare att lägga om golvet? Ytan är väl cirka 20 kvm. Blir det för dyrt får det vänta tills jag pluggat färdigt...
Hälsar Selma
Det enklaste måste väl vara att ringa en golvfirma och fråga vad de tar? Ring runt till några firmor och jämför priserna. Jag kan tänka mig att priset kan variera beroende på var du bor och hur många firmor som konkurrerar om jobben.
Lycka till!
Ja, det beror ju även på vad du ska ha - plastmatta, laminat, parkett, träplankor, klinkers?
Laminat kan du definitivt lägga själv, även om det skulle vara lite vinklar och vrår.
Visst kan man lägga laminat och parkett själv. Hur underlaget ser ut är viktigt. Behöver det gamla golvet tas bort eller går det att lägga nytt ovanpå??
Men jag hade ringt en golvläggare. Så vet man sedan hur mycket man sparar om man gör jobbet själv

.
CITAT (Lilla Selma @ 26-05-2005, 23:09)
Hej! Jag är så trött på mitt gamla, mörkgröna, köksgolv från 1978!! Vet någon ungefär vad det kan kosta att anlita en golvläggare att lägga om golvet?
Kanske vet man på
Byggahus forum - Golv.
*Felix matte*
27-05-2005, 21:57
Dotter och måg har lagt Pergo laminatgolv i kök och hall...enkelt också för totalt oinvigda och det blev såååå fint.
fruberglund
28-05-2005, 12:56
Vi lade också laminatgolv i köket...blev jättefint och kostade ca 1000 spänn. Inte dyrt alls tyckte jag och inte heller svårt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.