Lilla Selma
Hej! Jag är så trött på mitt gamla, mörkgröna, köksgolv från 1978!! Vet någon ungefär vad det kan kosta att anlita en golvläggare att lägga om golvet? Ytan är väl cirka 20 kvm. Blir det för dyrt får det vänta tills jag pluggat färdigt...

Hälsar Selma
Credo
Det enklaste måste väl vara att ringa en golvfirma och fråga vad de tar? Ring runt till några firmor och jämför priserna. Jag kan tänka mig att priset kan variera beroende på var du bor och hur många firmor som konkurrerar om jobben.

Lycka till!
Rossi
Ja, det beror ju även på vad du ska ha - plastmatta, laminat, parkett, träplankor, klinkers?
KURT
Laminat kan du definitivt lägga själv, även om det skulle vara lite vinklar och vrår.
LarsV
Visst kan man lägga laminat och parkett själv. Hur underlaget ser ut är viktigt. Behöver det gamla golvet tas bort eller går det att lägga nytt ovanpå??

Men jag hade ringt en golvläggare. Så vet man sedan hur mycket man sparar om man gör jobbet själv laugh.gif laugh.gif .
Posse
CITAT (Lilla Selma @ 26-05-2005, 23:09)
Hej! Jag är så trött på mitt gamla,  mörkgröna, köksgolv från 1978!! Vet någon ungefär vad det kan kosta att anlita en golvläggare att lägga om golvet?

Kanske vet man på Byggahus forum - Golv.
*Felix matte*
Dotter och måg har lagt Pergo laminatgolv i kök och hall...enkelt också för totalt oinvigda och det blev såååå fint. wub.gif
fruberglund
Vi lade också laminatgolv i köket...blev jättefint och kostade ca 1000 spänn. Inte dyrt alls tyckte jag och inte heller svårt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon