Full version: Hyacinten på väg
snofsan
Lökarna åkte iväg med posten torsdag eftermiddag. Antingen är dom framme fredag eller måndag. I vadderade kuvert och inlindade i papper klarar dom några dagar på posten.
Blomstertanten
rolleyes.gif wub.gif

Du är en riktig raring Snofsan !
snofsan
wub.gif
Blomstertanten
Nu har dom kommit ! rolleyes.gif
Det var snabba ryck !

Tack så mycket ! Du får hojta till om du kommer på något du vill ha i stället.
snofsan
Hmm, trodde du hade album man kunde kika i, men det har du ju inte. Har du själv några förslag kanske? unsure.gif
amaira
Mina har också kommit. Så otroligt fint du hade gjort wub.gif wub.gif .
Gick med ett leende på läpparna i flera timmar wub.gif .

Kommer plantor med blåeld efter helgen.

Tusen Tack!! wub.gif
Anki på Öland
CITAT (snofsan @ 27-05-2005, 06:32)
Lökarna åkte iväg med posten torsdag eftermiddag. Antingen är dom framme fredag eller måndag. I vadderade kuvert och inlindade i papper klarar dom några dagar på posten.

Ojsan, vad är det för blommor?????? Har ju alldeles fullt av dom bland mina rabarber och kirskålen.....................
Anki
Blomstertanten
CITAT (snofsan @ 27-05-2005, 17:22)
Hmm, trodde du hade album man kunde kika i, men det har du ju inte. Har du själv några förslag kanske? unsure.gif

sleep.gif Har ju ingen kamera och har inte lyckats låna än.

Jag har en annan sorts Ornithogalum om du vill ha tongue.gif

CITAT (Anki på Öland @ 27-05-2005, 20:06)
Ojsan, vad är det för blommor?????? Har ju alldeles fullt av dom bland  mina rabarber och kirskålen.....................
Anki

Ornithogalum boucheanum eller skymningsstjärna på svenska.
netaave
Tack Snofsan, krolliljor kommer!
Anki på Öland
CITAT (Blomstertanten @ 29-05-2005, 15:54)
Ornithogalum boucheanum eller skymningsstjärna på svenska.

Tack Blomstertanten, kanske skulle försöka flytta på dom då så dom syns......
Anki
snofsan
Om du skall flytta dem får du gräva djupt, men glöm inte att de blir snyggast i fuktigt och skuggigt läge.

Jag är nöjd över att paketen kommit fram. För min del är nu blomningen över. Kvar har jag bara dom lökar jag inte lyckades gräva upp. Hoppas era lökar blir till glädje.
smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon