Full version: Trevlig helg!
Jasmin
Hej och trevlig helg på er alla odlare. Hoppas att det blir mysigt vad ni än ska göra. Själv ska jag åka i väg på ett styrelsemöte med övernattning i kväll. Får lämmna gubben ensam hemma( tror han kommer att tycka det är ganska skönt), men jag tycker det ska bli trevligt. Hur ser er helg ut? wub.gif wub.gif
Rossi
Med det underbara sommarväder vi har i Skåne nu så hade jag helst av allt velat vara hemma i trädgården men eftersom det är Mors Dag på söndag så ska vi först sitta i en bil i ett par timmar imorgon och åka till min föräldrar och sen på söndag ska vi sitta i en bil i ett par timmar och åka till mina svärföräldrar .... Kul i och för sig men inte i det här vädret!

Ikväll ska vi på konsert - The Wall - A Tribute to Pink Floyd.
Ewa smålänska höglandet
Ska sticka till Falkenberg i eftermiddag och köpa torkad pil till ett pilstaket, mer ideér och nya projekt laugh.gif
imorgon skall jag gå på kurs och göra en hypertufa tongue.gif
söndag speja på mina 40 nyplanterade rosor wub.gif

/Ewa zon 4-5
kristerh
Det är ju mors dag så jag åker väl o hälsar på min lilla mamma wub.gif
annars är det förståss trädgårdsarbetet som gäller.
krister
cinis74
Jag ska ha födelsedagskalas i kväll sen är det konsert med kören på söndag, så lördag em och hela söndag går i sångens tecken. Iofs kul men jag skulle hellre varit hemma i trädgården om det fortsätter vara så här vackert väder.
Reserv
Funderar på att sticka till Gävle eller Stockholm i helgen, får se om det går att ordna hund/kattvakt bara rolleyes.gif
Magnolia
Jag ska plantera mer potatis och äntligen hitta bra platser till de tre pionerna som jag köpte för några veckor sedan som står i krukor och väntar.

På lördag ska jag grilla med min mans cricketlag. Och så SKA jag göra klart beställningen av våra bröllopsbilder - vi borde ju åtminstone ha ett album till vår bröllopsdag...
Biggan_
Jag skall jobba sad.gif
Typiskt när det blir fint väder! sad.gif
Men ni andra får ha en riktigt trevlig och solig helg biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Yin o Yang
Ett 60-årskalas väntar lördag kväll smile.gif . Telefonsamtal till mor (som bor i Danmark) och blomma på svärmors grav blir det på söndag.
Håller vädret vad det lovar idag wink.gif , så inleder vi nog helgen med att grilla något gott ikväll. Resten av helgen tänker jag bl a ägna åt att förbereda för den träkarspump jag hoppas kommer nästa vecka wub.gif . I mitt inre vet jag precis var den ska stå och hur det ska se ut tongue.gif , men sedan brukar det aldrig riktigt bli så ändå biggrin.gif .
Höll på att glömma det viktigaste - vår trädgårdsförening stora trädgårdsmarknad på Torget på lördagen. Den är ett (ibland dyrt) måste biggrin.gif
Lassila
Jag har bytt en massa skift på jobbet så jag jobbar två veckor på raken nu, för jag ska på festival 9-12 juni i sölvesborg, och en kusins bröllopp i östersund och vill inte ta semesterdagar.
wacko.gif

Så det blir nog ganska lite pyssel med blommorna i helgen sad.gif
farbror B

medeltidsmarknad i leksand så jag ska åka dit.
sen ska jag hinna med att riva ribb på en vägg, sätta reglar, fixa en knut på samma vägg, snickra färdigt trapptaket.. måla rödfärg, klippa gräs....
netaave
Om vinden mojnar ska vi nog grilla i kväll, till Rättvik på dans i morgon och på söndag ska jag först ha grillmiddag för barn och barnbarn och sen åka till min egen lilla mamma på kvällen, men däremellan ska det målas hus och pyntas i trädgården.
Yin o Yang
CITAT (farbror B @ 27-05-2005, 11:17)

medeltidsmarknad i leksand så jag ska åka dit.
sen ska jag hinna med att riva ribb på  en vägg, sätta reglar, fixa en knut på samma vägg, snickra färdigt trapptaket.. måla rödfärg, klippa gräs....

Har Du 48 timmar på Dina dygn blink.gif? Om ja, hur har Du burit dig åt för att få det tongue.gif
Lars-Olof Arvids
Jag ska på styrelsemöte med Naturskyddsföreningens länsförbund i Göteborg i morgon. Om det inte drar ut alltför mycket på tiden KANSKE jag också hinner till växtmnarknaden i Botaniska trädgården som inte ligger alltför långt från vår lokal. rolleyes.gif

Olle
Iza
Trädgårdsarbete, trädgårdsarbete tongue.gif
Ska äntligen plantera mina nya rosor.
Min mamma ska också få en ros på sin grav på söndag.
ninnisky
trädgårdsarbete här också, fast på landet biggrin.gif
sen sätter jag mig nog under eken och filosoferar wub.gif
Sulawesii
Jobbar tredelade turer hela helgen.
Lilla Selma
Ska på ett hejdundrande femtioårskalas - ska bli kul! wub.gif laugh.gif rolleyes.gif

Hej från Selma
astrid.m.s
Jag hoppas på fint väder så jag kan plantera/pyssla i trädgården, klippa gräset etc... I morgon kväll lördag blir det Line dance på en loge som grannklubben ordnar då de firar 5 år. Hem till mor på söndagen. Då kommer även barnen hem från Uppsala och sambon kommer hem från Boden. Hoppas på nån liten present! Tror att det blir nåt till vårt nya lusthus som vi har haft några veckor.
wub.gif
yenny
Här är det jobba som gäller... men jag har hunnit klippa lgräsmattan och rensat lite ogräs idag.
zaaritha
Vi ska klippa gräs, plantera i urnor, så...
Söndag ska jag göra tunnbrödsrullar o så åker vi en tur med svärmor!
Se´n äter vi tårta hos oss.
OM hon är på humör, vill säja..........................
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon