amaira
Fingrarna fastnade ... ohmy.gif
Som av sån där lim man lyfter bilar med...
Eller som i kramp - gick inte att bända upp dem.

Attans olägligt sleep.gif . Precis som jag råkade snudda vid en stor kruka innehållandes en fantastiskt fin Golden Celebration, en sån där austinros som jag har hemma, och som är min favorit, klass ett. Den där vackra med den oslagbara doften.

Var jag var? På handelsträdgården här i grannbyn. Det fanns bara tre plantor av "Golden" och det är första gången jag sett dem på en plantskola.
Min köpte jag via Allt om Trädgård för fyra år sen (eller nåt).

Nå, va gör man?
Jag skulle absolut inte ha någon ros, och absolut inte Godlen Celebration, som kostade lite extra mycket och som jag redan har, och inte har någon plats för. Men, som sagt, vad gör man?
Försökte förtvivlat lossa greppet, bända loss fingrarna - utan att bete mig uppseendeväckande huh.gif . Det gick inte. Det var bara att betala och gå.

Väl hemma släppte greppet, som tur var. Slapp sova med den.

Men var i jösse namn ska jag ha den????????????????
Jag vill ha den som en solitär, nära ingången i trädgården. Men ... det går ju inte...

I tre dagar har jag förvirrat irrat runt och försökt komma på var den ska vara...

Förbaskade fingerkramp! Den slår dessutom till igen, så fort jag försöker avlägsna rosen från trädgården. I got a problem, you know...

ohmy.gif wub.gif wub.gif
Rossi
Vad skönt att höra att det finns fler som lider av denna kroniska sjukdom!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
jendah
Känner igen det... Vilket elände biggrin.gif

Du hittar nog en bra plats till den snart wub.gif
Betty
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Förstår precis hur det känns! Visste väl att jag inte var ensam med det där limproblemet!
Själv har jag just nu sju rosor, fem andra buskar och ett par träd stående i krukor - vet inte var jag ska ha dem - men jag måste bara ha dem! laugh.gif wub.gif
yla
skicka den till mej vettja tongue.gif
amaira
CITAT (oldwolfie @ 27-05-2005, 09:49)
skicka den till mej vettja tongue.gif

Men ohmy.gif den fastnar ju igen, om jag försöker avlägsna den!

Om jag skickar den till dig, så får du den med vidhängande amaira sleep.gif
yla
äch synd då för jag har plats tongue.gif
jag kanske kanbända loss dej från den om nikommer
amaira
CITAT (oldwolfie @ 27-05-2005, 09:52)
äch synd då för jag har plats tongue.gif
jag kanske kanbända loss dej från den om nikommer

Kanske värt att prova huh.gif ?
yla
ja de e juinte så många mil emellan egentligen
fast jag vet inte hur de går o köra med vidhängande ros tongue.gif laugh.gif
violina
Fattar inte att det ska vara så svårt att hålla fingrarna i styr. Jag vet att jag inte ska stanna till på såna ställen (plantskolor m.m.) men bilen bara parkerar av sig själv och jag går in. sad.gif Hur ska man kunna låta bli när de säljer klängväxter för 29:- (Akebia, Kiwi, Clematis Hagley Hybrid) och stora maffiga Funkiakrukor för 19:- m.m. m.m. Har fullt av krukor överallt. Jag som knappt har grävt rabatter ännu på mitt nya boställe. En stor har jag fixat än så länge. Okey två då men de är redan fulla. Nu ska jag köra och köpa skruvar till min blivande spalje. Ska hålla mig långt från uteavdelningen. Helt enkelt bara låtsas att där inte finns någon. sleep.gif
Biggan_
Gå aldrig i närheten av en plantskola när du nyss fått löning!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
ninnisky
Skulle bara köpa benmjöl på Plantagen i går.........men någon magisk kraft hjälpte (själpte) mig...
Kamelior, stora vackra, såldes för halva priset, 98:-. Kunde bara inte skiljas från en rosa/vit. Sen blev det seprationsångest bland nävorna, måste ha en Kashmirnäva eller två, måste, måste......
Summa summarum stannade det på 450:- när det skulle blivit 40:- rolleyes.gif rolleyes.gif
zaaritha
Jag "fastnade" i en orange buskros i onsdags! Kom loss i em, när jag planterat den! Sådde lejongap runt den.........
Heddas matte
röd sockblomma... gröna blad med röda kanter som svävar som ett moln en bit ovanför marken... helt plötsligt bara stod dom i bilen!
zaaritha
Sockblomma--en underbar växt!!
Hade en fin planta mellan vinbärsbuskarna, kollade i e-m.
Borta! Varför??
ninnisky
CITAT (zaaritha @ 27-05-2005, 20:21)
Jag "fastnade" i en orange buskros i onsdags! Kom loss i em, när jag planterat den! Sådde lejongap runt den.........

Vad heter den rosen - känner bara att jag vill haaaaaa biggrin.gif
zaaritha
Westerland!
fruberglund
Nästa vecka ska jag och grannen medvetet åka till 3 olika plantskolor och fastna med flit smile.gif

Tur man inte har mer än 2 händer...undrar om fötterna kan krampa ihop så där också? tongue.gif

Blir väl till att ta med sig stora plånboken biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
jendah
Man kan fastna i konstiga saker också...
Jag fastnade i två röda "standard" pelargoner idag.
Usch, jag som alltid avskytt dessa fulingar!! unsure.gif
Men de blev jättefina i fönstret i vårt "rosenrum" (ursprungstapeten från 40-talet sitter kvar och är full med rosor wacko.gif Det är tänkt att bli ett barnrum när den dagen kommer - men nu står det tomt...) biggrin.gif
zaaritha
He-he........ biggrin.gif
amaira
CITAT (fruberglund @ 28-05-2005, 14:00)
Nästa vecka ska jag och grannen medvetet åka till 3 olika plantskolor och fastna med flit smile.gif

Tur man inte har mer än 2 händer...undrar om fötterna kan krampa ihop så där också? tongue.gif

Akta dig för att gå i sandaler ohmy.gif , sätt på rejäla kängor!

Det räcker ju så väl med tio fingrar, när tio plantor kan fastna i varje finger.

Min Golden har äntligen kommit till ro wub.gif . Fann en plats - och jag begriper inte, att jag inte visste det hela tiden - helt perfekt! Goldie släppte taget om mig och bestämde sig på studs för att rota sig på platsen.
yla
CITAT (amaira @ 29-05-2005, 10:20)
Min Golden har äntligen kommit till ro wub.gif . Fann en plats - och jag begriper inte, att jag inte visste det hela tiden - helt perfekt! Goldie släppte taget om mig och bestämde sig på studs för att rota sig på platsen.

synd då e d e juingen risk längre att jag får hjälpa dej o slita den från dina fingrar tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon