Full version: Glädjespridare
Yin o Yang
Tänk så lite det ibland behövs för att göra någon glad smile.gif . Igår kom en jobbarkompis och tittade på mitt lilla växthus och mina odlingar. När hon åkte hem, hade hon 3 papperskassar med plantor i bagaget och en rejäl bukett rabarberstjälkar till en paj sleep.gif . Hon var jätteglad och nöjd, precis som jag. Nu fick plantorna ett nytt "hem" och jag lite plats i växthuset wub.gif
Aries
Vad snällt!
Får jag också komma och titta på ditt växthus och odlingar? rolleyes.gif
*ber snällt*
Yin o Yang
Du är välkommen - men odlingarna är inte så stora. Tror dock att Du också kunde få med lite plantor hem smile.gif
fruberglund
CITAT (Yin o Yang @ 27-05-2005, 10:47)
Tänk så lite det ibland behövs för att göra någon glad smile.gif . Igår kom en jobbarkompis och tittade på mitt lilla växthus och mina odlingar. När hon åkte hem, hade hon 3 papperskassar med plantor i bagaget och en rejäl bukett rabarberstjälkar till en paj sleep.gif . Hon var jätteglad och nöjd, precis som jag. Nu fick plantorna ett nytt "hem" och jag lite plats i växthuset wub.gif

Visst är det roligt att kunna glädja folk smile.gif

Lika roligt är det ju omvänt...att komma hem med en kasse växter man fått av nån annan smile.gif
Yin o Yang
CITAT (fruberglund @ 27-05-2005, 12:27)
Lika roligt är det ju omvänt...att komma hem med en kasse växter man fått av nån annan smile.gif

Så sant som det är sagt tongue.gif . Förra lördagen åkte jag till en växtmarknad i Karlskoga och tog då med ca 30 små papperskassar med baktanken att någon försäljare (glada amtörer de flesta) kanske ville ha sleep.gif . Gissa om det var uppskattat - och som tack för kassarna fick jag en gratisväxt på 3 ställen biggrin.gif wub.gif
Aries
CITAT (Yin o Yang @ 27-05-2005, 11:15)
Du är välkommen - men odlingarna är inte så stora. Tror dock att Du också kunde få med lite plantor hem smile.gif

Tack så hjärtligt för inbjudan! smile.gif

Och det var också väldigt snällt att ta med papperskassar till växtmarknaden. Trots att det fanns en liten baktanke med det hela. tongue.gif

Trevlig helg önskar jag dig!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon