kellysblues
Hej!

Den här lilla saken var inklämd hos en citronmeliss jag fick för en månad sedan. Jag tänkte att de nog inte trivdes så bra tillsammans och ville ge dem båda lite mer utrymme. Min tanke var först på citronmelissen men när jag väl planterat om dem blev jag väldigt nyfiken på vad det här var för en suckulent. Jag har sett dem säkert hundratals gånger, men inte lagt så stor vikt vid dem tidigare. Nån som vet vad den heter?

wolkenkrabber
någon slags taklök skulle jag tippa på
Zazu
ser faktiskt ut som en echeveria, eller möjligen en saxifraga-art huh.gif

mvh zazu
Ruby
CITAT (Zazu @ 27-05-2005, 16:08)
ser faktiskt ut som en echeveria, eller möjligen en saxifraga-art huh.gif

mvh zazu

Jag röstar också för echeveria. rolleyes.gif

Ruby
kellysblues
Tack för svaren!!

Har tittat på bilder av echeverior och det är likt. Hittar dock ingen som jag tycker ser exakt ut som den här. Men det kan ju vara skillnader mellan plantor också, och kanske mår inte min som den borde heller. :-) Satsar på att behandla den som en echeveria i alla fall så får jag se vad som händer.
Ruby
CITAT (kellysblues @ 29-05-2005, 23:07)
Tack för svaren!!

Har tittat på bilder av echeverior och det är likt. Hittar dock ingen som jag tycker ser exakt ut som den här. Men det kan ju vara skillnader mellan plantor också, och kanske mår inte min som den borde heller. :-) Satsar på att behandla den som en echeveria i alla fall så får jag se vad som händer.

Jag tycker den ser ut att må jättebra! biggrin.gif Jag har en liknande själv som ser jättekonstig ut idag, men som tidigare - när den var normal rolleyes.gif - såg ut ungefär som din. Tyvärr vet jag inte heller vilken sorts echeveria det är.

Ruby
nadiagb
hej!

ny här men håller också på med suckulenter och kaktusar.
ville tipsa om den här sidan som är drömmen om man är intresserad! smile.gif

http://www.succseed.com/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon