Full version: Lurad--fortsättning
zaaritha
Jadå--de "blå" tulpanerna jag köpte i Holland, de blommar så fint, nu.
MEN: de är klarröda!!
Varför luras de så? De förlorar väl köpare? Eller: räknar de helt kallt
med att samma köpare ej kommer igen?
Heddas matte
ungefär som mina små vita-med-röda-strimmor botaniska tulpaner som nu blommar vackert i gul-rött. av någon ödets nyck har jag satt dem bredvid orangea tulpaner (som jag inte ens minns att jag köpt!) så effekten blev rätt bra ändå... tänk om jag satt dem med de rosa och vita som var tanken från början!

- annars så tror jag (eller hoppas) att det blivit fel någonstans i förädlingen... och inte att de luras medvetet.
zaaritha
Jag tror guiden på resan var i maskopi med dessa fala försäljare!!
Heddas matte
säkert var det så... och antagligen hade dom siktat in sig just på dej!! laugh.gif
zaaritha
Ha-ha! Nix, tre andra som också köpte har fått helt andra färger... unsure.gif
Elizabeth
Ja, det låter tråkigt.

Jag köpte en påse med vitrosa narcisser för ett par år sedan. Gissa om jag blev besviken när de visade sig vara gulvita! *passar inte alls min pastellrabatt* mad.gif mad.gif mad.gif
AnnammA
Och jag skulle sätta solrosfrön härom veckan och hade köpt en tjusig mörkröd sort från Odla nu`s fröerbjudande i våras, öppnade påsen och...Den var tom!!! Det har faktiskt aldrig hänt mig förut, så jag blev rätt så paff, men jag förmodar att sånt kan hända alla.
Hälsn
AnnA
Xelma
Jag köpte 2 påsar Mount-Design tuplaner som skulle ha vit rand på bladen, men de har vanliga gröna blad. Undrar om de är fel eller det beror på fel placering?

Dubbel vitsippa blommar enkel, den kanske har återgått till normal.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon