bonzor
Hittade några växter på ett gammalt sommarställe.
Snacka om rena drömriket smile.gif

Första en vinröd blomma med gul mitt, jättesöt. Bladen är lite sukulenta.

Den andra har en limegul blomma ca 2 cm bred syns inte så bra på bilden.

Denna är säker nån sorts viva så mycket vet jag iaf, men jättefin.

Och en sorts akleja hittade jag, men det återstår att se vad det är för färg på den smile.gif
wub.gif wub.gif wub.gif
Fenja
1. Aurikel
2. Tovsippa
3. Någonsorts viva

Tycker jag att det ser ut som...

Mvh
Fenja
Ullet
OM du vill bli av med några av dom nedre så finns det ett ställe jag vet där dom där skulle passa alldeles utmärkt! *blinkar pillemariskt*
Zazu
CITAT (Ullet @ 28-05-2005, 22:07)
OM du vill bli av med några av dom nedre så finns det ett ställe jag vet där dom där skulle passa alldeles utmärkt! *blinkar pillemariskt*

*blinkar jag med* rolleyes.gif rolleyes.gif biggrin.gif den översta med

1 aurikel
2 tovsippa
3 viva?
bonzor
*hihi*
Vill nog spara dom, men har dom förökat sig till nästa år så kan jag nog tänka mig att dela med mig wink.gif

El får dom frön dessa sorter? Det kanske vore värt att spara dom isf.
Ullet
*snålis* Vi kansk får byta mellan varandra till våren sommaren nästa år? *ler* Jag har bytt till mig lite andra roliga aurikler o vivor, bl a har jag en japansk bollviva som är mörkt ceriselila, mkt snygg, kan byta ihop m den ev? Du vet var att få tag i mig. laugh.gif laugh.gif
lisselbo
Hittade dessa i trädgården, Tovsippa?.
Men knoppen på min ser inte så luden ut.
Har börjat sprida sig som ogräs iallafall.
mvh Marie

bonzor
synd att jag inte tog med mer mer ex, men jag jag tillbaka iår så kan jag säkert ta med mig fler.
Annars får du påminna mig till våren wink.gif

lisselbo: den ser ut sådär i blomman men själva blomman var limegul, ska ta kort sedan när knopparna behagar att slå ut.
bonzor
Idag har en slagit ut iaf.

Jag gillar den verkligen.
kerstin z5-6
canadensisk sippa -den spider sig ogräsaktigt o är högre av både tov o vitsippa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon