Full version: änglatrumpet
zimzalabim
Måste bara berätta att en av mina änglatrumpeter har 2 pytte, pyttesmå knoppar.

Upptäckte dem igår och tidigare år har jag fått knopp tidigast i augusti. biggrin.gif
TobbeGarden
Jag har en knopp på min änglatrumpet också har aldrig varit med om innan , Mvh Tobbe
Irene_L
Jag var tvungen att räkna knopparna på min Änglatrumpet. Jag har 5 knoppar på min. wub.gif
mvh
Irene
zaaritha
Man kan väl inte ha änglatrumpet på blåsig plats??
Lady Hamilton
En av mina (vinterförvarad i uterum, klippt i höstas) blommade för 2 veckor sedan......... sad.gif Sedan har den fått stå ute och nu har de flesta bladen o knopparna BLÅST sönder. smile.gif Så nu kanske den blommar i Augusti
zaaritha
Din snigel är trevlig!
Man ska alltså ej ha dem där det blåser nio dagar av tio??
Lady Hamilton
CITAT (zaaritha @ 28-05-2005, 23:31)
Din snigel är trevlig!
Man ska alltså ej ha dem där det blåser nio dagar av tio??

laugh.gif Mina trumpeter är inte mycket att se på nu.
Mina var väldigt fina innan. Men de blev för stora att ha inne o tyvärr hade jag för torrt så jag fick problem med spinn. Men jag kan inte minnas att det blåst så mycket o länge tidigare där jag bor.
Blomstertanten
Är hur avundsjuk som helst ! sleep.gif
elle
mad.gif
Jag HADE, mycket knoppar på min vita Ängel, MEN:
ett gäng killar hade vägen förbi min uteplats-slet bort en ribba på staketet,och vevade sen runt och vällte mina stora Änglatunnor!

Märkligt nog, så förstördes inte mer,-mina 32 kvm trädgård-består ju av mycket krukor och grejor...men LEDSEN sad.gif blev jag ändå!
En Ängel i knopp-ÄR en Ängel i knopp! Nu får man se, hur det går framöver!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon