Eva i Norrköping
Jag testade i höstas att övervintra mina fuchsior genom att gräva ner dem i jorden. Idag grävde jag upp dem, och har planterat dem i krukor. Men var ska jag ställa dem nu?
Inne i husvärmen är väl inte så bra (har inget svalt ställe).
Ute?
I uteförrådet, som ju håller samma temperatur som ute?
Var jag för tidigt ute...Det är lätt hänt när det, som idag är 16 grader varmt...

Snälla, hjälp!
olublanseflor
Eva i Norrköping! Du får satsa på att det inte blir mer nattfrost, och i så fall hölja dem. Ha dem intill en vägg i skuggan, där det inte ösregnar i krukan.Vattna inte för mycket nu bara.
Hälsningar Monica i Båstad
peter abrahamsson
CITAT (Eva i Norrköping @ 28-03-2003, 12:58)
Jag testade i höstas att övervintra mina fuchsior genom att gräva ner dem i jorden. Idag grävde jag upp dem, och har planterat dem i krukor. Men var ska jag ställa dem nu?
Inne i husvärmen är väl inte så bra (har inget svalt ställe).
Ute?
I uteförrådet, som ju håller samma temperatur som ute?
Var jag för tidigt ute...Det är lätt hänt när det, som idag är 16 grader varmt...

Snälla, hjälp!

hej eva i norrköping . gör som jag,skaffa dig ett elektriskt oljeelement,eller en frostvakt .det har jag i mitt förråd och det fungerar alldeles utmärkt år från år och kostar från några hundralappar. :rolleyes:
Eva i Norrköping
Jodå, en frostvakt är redan inhandlad! Problemet är bara att förrådet måste isoleras först! Det är nybyggt, så jag hoppas vi hinner isolera innan hösten. Sen ska man väl ha problemet med övervintrare avklarat... unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon