|
zaaritha
28-05-2005, 20:31
Dags att stänga ner datorn, det mullrar hotfullt!! Jag har stor respekt för åskan!
Åh, jag hoppas att den kommer hit, det är 22 grader ute fortfarande! Inte för att klaga, men lite åska tar bort kvalmigheten... Mvh Fenja
zaaritha
28-05-2005, 20:35
Här har vart +12grader i dag, men åskar ändå!!
*Felix matte*
28-05-2005, 20:37
Risken är inte precis överhängande hos mig...+3.2 och blåser halvstorm åska är mysigt men datorn ska vara avstängd... kostar för mycket att skaffa ny om blixten skulle råka hitta den
Jag kör trådlöst! GISSA om det såg galet ut i vintras när vi ssurfade på varsinn sida köksbordet, sambon och jag, med vedspisen sparkande, fotogenlampan tänd i strömavbrott och snöstorm!! Så är det när nu och då möts. Laptop i torp!
*Felix matte*
28-05-2005, 20:44
CITAT (SaraS @ 28-05-2005, 21:39) Jag kör trådlöst! GISSA om det såg galet ut i vintras när vi ssurfade på varsinn sida köksbordet, sambon och jag, med vedspisen sparkande, fotogenlampan tänd i strömavbrott och snöstorm!! Så är det när nu och då möts. Laptop i torp!  redan att se dotter och sambo sitta och surfa vid var sin dator (trådlöst nätverk) tycker jag ser lite kul ut... att då se er två vid fotogenlampans sken Laptop i torp... låter som en slogan som du kanske kunde vinna en slant på
 kanske ska ringa leverantören.... Fast nu glappar anslutningen så jag blir helt tokig...
Om man tittar på den den här länken ser det ut som om Fenja fått den åskan hon ville ha
LadyAdina
28-05-2005, 21:10
Åh, vad avundsjuk jag blir! Jag som älskar åska!!! Skulle behövas här också, för att rensa luften och gärna bidra med ett rejält åskregn också... Förutom myspyset medan det mullrar och blixtrar!  Enda nackdelen är ju att jag inte kör med trådlöst, så allt vad datorer heter måste vara noggrant urdraget under åskvädren... Längtar verkligen efter nästa åskväder...
Nu mullrar det här med!! Hurra!
*Felix matte*
28-05-2005, 21:23
Men lite ( eg.mycke) respekt måste man ha för åskan...jag har i min barndom sett hur blixten tände eld på hus och bara grunden blev kvar Såg också hur ett klot slog ner och gjorde en djup grop på min farbrors äng och brände sönder en bit av staketet.
LadyAdina
28-05-2005, 21:26
Nog har jag respekt för åskan fastän jag älskar den! Min farmor hade ett rejält ärr i handleden efter att ha träffats av en blixt som for från ett eluttag till ett annat, så jag är försiktig och vidtar alla försiktighetsåtgärder som är nödvändiga. Men jag är inte rädd och njuter i fulla drag av mullrandet...
Ja, man ska verkligen inte underskatta den. Men jag litar ändå på att åskledarna/elstolparna tar 99,9% av nedslagen. Vetetusan omman kan skydda sig från mer... Men när det är rakt över oss brukar jag dra ur jacken till elekronik och telefon...
zaaritha
28-05-2005, 21:49
Det blev verkligen otrevligt! Strömmen gick. Tessi var jätterädd! Det blixtrade o small! Haglade. USCH!
MoniqueÖ
28-05-2005, 21:51
Nu mullrar det här oxå! Å där kom blixten!
/Q
LadyAdina
28-05-2005, 21:57
Fuskigt! Var är min åska någonstans? Jag brukar dra ur allt så fort jag hör åskan, även om den är långt bort. Riskerar ingenting. Slår blixten ner så är det ganska kört... Har vänner som bor rätt nära som har blivit av med ett antal datorer genom blixtnedslag... Så jag tar det säkra före det osäkra och är hellre datorlös tillfälligt än datorlös helt och hållet...!
zaaritha
28-05-2005, 22:07
Har sett en kulblixt i mitt barndomshem! Det var skrämmande!! Har också upplevt ett åsknerslag i träd bredvid huset! Fy vad rädd jag blev!!
netaave
28-05-2005, 22:13
CITAT (SaraS @ 28-05-2005, 21:39) Jag kör trådlöst! GISSA om det såg galet ut i vintras när vi ssurfade på varsinn sida köksbordet, sambon och jag, med vedspisen sparkande, fotogenlampan tänd i strömavbrott och snöstorm!! Så är det när nu och då möts. Laptop i torp!  Ser att torpet ligger i en för mig känd plats, bor ni i närheten av han som odlar Magnolior?
CITAT (Milex @ 28-05-2005, 21:56) Om man tittar på den den här länken ser det ut som om Fenja fått den åskan hon ville ha  De har gissat fel igen... Mvh Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|