Jasmin
Har en fråga till er män som gillar fotboll! Varför känns det som om fotboll är det viktigaste i världen? Tror i bland att mannen i mitt liv inte skulle märka om jag bara försvann! Nåja, jag kanske är lite orättvis nu. Men här spelas matcher in på band för att sedan köras om och om igen, och analyseras. Allt annat får vänta om det är en viktig match. Även om han spelar in. Om favorit laget förlorar så är hela helgen förstörd. Det känns inte riktigt bra tycker jag. mad.gif
MoniqueÖ
Åh det är väl inget! Var du glad över att han "bara" kollar fotboll!

/Q
SaraS
Hmmm... Jag är hockeygalen, men har insett att jag måste lära mig att hålla balansen. Men det spelas ju inte SÅ många matcher fotboll ändå? Har du läst High Fidelity med Nick Hornby? Bra skola för de som inte är fan, att förstå hur vi kan ha det...
Jasmin
CITAT (MoniqueÖ @ 28-05-2005, 21:42)
Åh det är väl inget! Var du glad över att han "bara" kollar fotboll!

/Q

Hur menar du då?
MoniqueÖ
Ja min, han, sitter å chattar på nätet med folk "all over the world"...e inte heller så kul!

/Q
SaraS
Men du Jasmin, har du testat att dela hans intresse? Eller vill du inte alls? Eller tycker han att det ändå inte är nån idé för att du inte "fattar"? Min Per gav sig in i hockeyn och uppskattar numer en match, även om han inte är lika galen som jag. wub.gif Men vi kan dela på glädjen/ledsenheten och det är kul för båda! Dessutom har han upptäkt en social kod han inte hade tillgång till förr! smile.gif men det krävs ju att man har nån bredvid som orkar svara på frågor om offside och översätter fikonspråket...
Jasmin
CITAT (MoniqueÖ @ 28-05-2005, 21:55)
Ja min, han, sitter å chattar på nätet med folk "all over the world"...e inte heller så kul!

/Q

Ja då förstår jag hur du menar! Håller med dig, verkligen inget kul. Men nu ropar han. Tydligen kaffesugen! wub.gif wub.gif wub.gif
Jasmin
CITAT (SaraS @ 28-05-2005, 21:59)
Men du Jasmin, har du testat att dela hans intresse? Eller vill du inte alls? Eller tycker han att det ändå inte är nån idé för att du inte "fattar"? Min Per gav sig in i hockeyn och uppskattar numer en match, även om han inte är lika galen som jag. wub.gif Men vi kan dela på glädjen/ledsenheten och det är kul för båda! Dessutom har han upptäkt en social kod han inte hade tillgång till förr! smile.gif men det krävs ju att man har nån bredvid som orkar svara på frågor om offside och översätter fikonspråket...

Jo, jag försöker. Är nog bara lite trött. tongue.gif
MoniqueÖ
Kan han inte fixa sånt själv? Eller vet han vilken sträng han ska spänna för att få dig att springa? Puh det slutade jag med för läääääänge sen!

/Q
SaraS
[QUOTE]Ja då förstår jag hur du menar! Håller med dig, verkligen inget kul. Men nu ropar han. Tydligen kaffesugen!

Kär, heter det kanske?? laugh.gif
SaraS
Äh, hur citerar men då?
MoniqueÖ
Kär ja....Det var där det gick snett. Jag sprang och han blev bortskämd...

/Q
SaraS
CITAT (MoniqueÖ @ 28-05-2005, 22:08)
Kär ja....Det var där det gick snett. Jag sprang och han blev bortskämd...

/Q

Och du tröttnade? Det är nog vanligt, tror jag. (lyckades jag med citatet nu...?)
MoniqueÖ
Det gjorde du Sara! Å ja det är sant men jag har tröttnat...

/Q
SaraS
På att passa upp eller på mannen? Hoppas på det första... sad.gif
MoniqueÖ
CITAT (SaraS @ 28-05-2005, 22:17)
På att passa upp eller på mannen? Hoppas på det första... sad.gif

Både ock...fast mest mannen (pojken, som det känns)

Ja ja, förlorar men en...nä jag tror att jag ger upp nu, med karlar/pojkar alltså! Inget annat!

Men när man minst anar det kanske han står där, mannen i mitt liv! Min vännina som blev väldigt näsligt avpolleterad efter 32 (!) år för två (2) år sen gifte sig idag! Å regn fick hon i sin brudkrans så hon har nog hittat sin man till slut.

/Q
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon