Full version: Ni med hundar
Kalinsi
Är det någon av Er hundägare här på Odla.nu
som åker eller har åkt på hundutställningar? smile.gif

*nyfiken*

Kramar från Kalinsi (hundägare)
Kalinsi
Ingen utställare här? smile.gif
Brukar någon av Er åka och titta på utställningar?
Anki på Öland
Händer då och då att jag ställer ut.
Anki
zaaritha
Nix, vi ställer ej ut! Men; vi har ju ingen rashund, heller!!
gunvor
Jo jag ställer ut och har ställt ut mycket under mitt hundliv - mina ca 30 championatrosetter representerar en del!
Jag har fött upp king charles spaniél i 20 år - med bra resultat - jag var med och introducerade polski owczarek nizinny i Sverige i slutet av 80-talet och sedan några år tillbaka är min stora utmaning o passion perro sin pelo del peru - den peruanska nakenhunden.
En för dom flesta helt okänd urhund.

Nyfikna kolla på

http://home.swipnet.se/kennelfrosta/

f.ö tror jag at jag har ett av sveriges äldsta kennelnamn - ärvt efter min far som fick det 1937 i januari.
yla
sickna söta typer
jag är övertygad om att erik ser ut så under sin päls med lite skillnad på öronen förstås laugh.gif

han ska ställas ut i höst men jag vet inget alls om sånt så jag tror erik ojag får ta de som de kommer den dagen
då får alla ni hålla tummarna för de skulle ju vara skoj me en rosett rolleyes.gif
Bjäbban
Tillhör också de som flitigt ställer ut! Och det har blivit en del champions under åren! wub.gif
Har två hundar nu, varav den äldsta är champion! (den andra har inte riktigt utseendet för utställning, ”en slät 1:a typ” så efter att ha fått det bekräftat, så har jag slutat att ställa henne…hon är en härlig hund ändå, även om hon inte ställs ut!)
Kalinsi
Åh vad roligt att läsa att fler av Er ställer ut smile.gif
Gunvor, dig känner jag ju igen,
du känner mig som Annis rolleyes.gif smile.gif
Hur mår min favvo Peruan Bebban?
Kalinsi
CITAT (Bjäbban @ 29-05-2005, 10:25)
Tillhör också de som flitigt ställer ut! Och det har blivit en del champions under åren! wub.gif
Har två hundar nu, varav den äldsta är champion! (den andra har inte riktigt utseendet för utställning, ”en slät 1:a typ” så efter att ha fått det bekräftat, så har jag slutat att ställa henne…hon är en härlig hund ändå, även om hon inte ställs ut!)

Vad har du för ras?
gunvor
CITAT (Kalinsi @ 29-05-2005, 13:51)
du känner mig som Annis rolleyes.gif smile.gif

Bebban hälsar att hon mår alldeles utmärkt! Hon har varit på hundklubben i dag tillsammans med sin vilda dotter Wilda - som provade lite agility.
Kalinsi
CITAT (gunvor @ 29-05-2005, 17:17)
CITAT (Kalinsi @ 29-05-2005, 13:51)
du känner mig som Annis rolleyes.gif  :)

Bebban hälsar att hon mår alldeles utmärkt! Hon har varit på hundklubben i dag tillsammans med sin vilda dotter Wilda - som provade lite agility.

Åh det kan jag tänka mig att de båda gillade smile.gif
gunvor
CITAT (oldwolfie @ 29-05-2005, 09:52)
sickna söta typer
jag är övertygad om att erik ser ut så under sin päls med lite skillnad på öronen förstås laugh.gif

han ska ställas ut i höst men jag vet inget alls om sånt så jag tror erik ojag får ta de som de kommer den dagen
då får alla ni hålla tummarna för de skulle ju vara skoj me en rosett rolleyes.gif

PON eller shapendos - nu blev jag tveksam!!!
Visst är det en liten polack!
Eller hur???
Wera
Jag har ställt ut våra hundar tidigare. Nu är det paus, då vi har så mycket annat på G. Har en riesenschnautzertik som är världens sötaste men tyvärr ingen höjdare i ringen! Hon är inte den som vill visa upp sig.... Våra två hundar som nu är i hundhimlen var vi ofta med på utställningar!! smile.gif
yla
CITAT (gunvor @ 30-05-2005, 07:49)
PON eller shapendos - nu blev jag tveksam!!!
Visst är det en liten polack!
Eller hur???

näej trodde du att min skrutt va en polack
ohh nej
han e tibetansk terrier ju

jag skojjade bara om hur han skulle se ut utan päls för då han e våt blir de inte mycke hund kvar laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon