MoniqueÖ
Skulle ut i trädgården idag (eg ut på vår gård och pyssla lite) tog på mig ett par jeans som jag inte haft på mig på ett par månader...å de e tusan vad stooooora som blivit! Fick ha svångrem för att dom skulle sitta uppe!

Kom ner på gården å träffa de andra tjejerna i trädgårdsgruppen..-Vad du gått ner i vikt"; sa dom.

Tänk vad lite träning kan göra! Går mycket, cyklar dito, tränar ca 2 ggr/v på jobbgymet. Har inte ändrat min kost speciellt mycket annat än jag äter VÄLDIGT mycket frukt mellan målen. Inte ens godiset har jag dragit ner på! Inte så att jag varit mycket för smågott men lit har det blivit ochj är fortfarande. Men som jag redan skrivit i nån länk "en Snickers dämpar sockersuget i en kvart ett äpple i två (2) timmar!" Nu e de bevisat!

Lycka till ni andra oxå!

/Q
LadyAdina
GRATTIS!!!

Jag gick själv ner 10 kilo i höstas/vintras och har fått flera kommentarer/komplimanger om det. När man är så kort som jag (ca 155 cm) är varje kilo synligt, känns det som. Jag har ännu 15 kilo kvar till målvikten 55 kilo (som jag vägde för bara några år sedan).

Jag gjorde tvärtom: ökade inte träningen (eftersom jag avskyr att träna) utan lade om kosten. Tog bort så mycket socker och tomma (snabba) kolhydrater som möjligt - dvs inget vitt bröd, pasta, ris osv. Funkade väldigt bra för mig. Efter de där 10 kilona bröt jag de goda vanorna under ett besök hos familjen i Sverige, och sen har jag inte lyckats ta mig i kragen igen. Det ska dock ske inom en nära framtid - jag SKA bli av med de där återstående 15 kilona också! Och jag vet ju att det funkar... Problemet är bara att sparka sig själv i baken och sätta igång!
*Felix matte*
Grattis! från mig som jobbar åt andra hållet tongue.gif ... ska ju liksom försöka komma upp och några kilon över den normala ribban laugh.gif
MoniqueÖ
CITAT (LadyAdina @ 28-05-2005, 22:36)
GRATTIS!!!

Jag gick själv ner 10 kilo i höstas/vintras och har fått flera kommentarer/komplimanger om det. När man är så kort som jag (ca 155 cm) är varje kilo synligt, känns det som. Jag har ännu 15 kilo kvar till målvikten 55 kilo (som jag vägde för bara några år sedan).

Jag gjorde tvärtom: ökade inte träningen (eftersom jag avskyr att träna) utan lade om kosten. Tog bort så mycket socker och tomma (snabba) kolhydrater som möjligt - dvs inget vitt bröd, pasta, ris osv. Funkade väldigt bra för mig. Efter de där 10 kilona bröt jag de goda vanorna under ett besök hos familjen i Sverige, och sen har jag inte lyckats ta mig i kragen igen. Det ska dock ske inom en nära framtid - jag SKA bli av med de där återstående 15 kilona också! Och jag vet ju att det funkar... Problemet är bara att sparka sig själv i baken och sätta igång!

Lady, det har jag oxå! Alltså skippat vitt bröd, socker å sånt men det gjorde jag redan för 2 år sen och det är först nu som jag ser resultat! Så GE INTE UPP! De rasade 15 kommer nog för dig oxå inom sinom tid!

Hatade oxå att träna men fick en knäskada i okt'04 som gjorde att jag var tvungen att börja med träning och kommer säkert att få fortsätta hela livet...Negativt? Näää nu tycker jag inte det! Nu längtar jag till träningen! Och saknar det om jag inte tränat på ett par-tre dagar! Å jag som varit vääääärlden lataste! Med det är såååå skönt att få svettat och få utlopp för lite annat under träningen. Har heller inte haft spänningshuvudvärk på flera månader! Flera fördelar m a o!

/Q
Caprice
Grattis Monique!

Caprice
astrid.m.s
Jobbar åt kommunen som har haft en stor satsning med "steget före" där vi först fick svara på massor av frågor. Resultatet av svaren kunde var och en sedan se om man låg i någon riskzon. Även i det stora hela vilken riskzon som var störst, på varje arbetsställe/enhet etc
Jag låg för högt på vikten och fick erbjudande om att delta i gruppen "Det är skönt att inte banta". En lagom stor grupp på 7 personer. De tre första månaderna träffades vi var 14:e dag och de återstående tre månaderna var träffarna en gång i månaden. Vi fick en pärm med uppgifter etc som vi gick igenom på träffarna. Vi var även ute och gick, dansa Line Dance, gick stavgång. Vi pratade och hade roligt på dessa träffar.
Alla gick ner i vikt, jag har gått ner 10-12 kg. Alla mådde bättre till både kropp och själ. Det är nu ett halvår sedan vi började. För mig är motionen densamma som innan eftersom jag har Line Dance kurser flera dar i veckan. Av denna satsning kommer det en uppföljning också, det sak bli intressant att få se det totala resultatet! Andra grupper var för de som ville sluta röka, de med ryggproblem etc

Jag har inte sagt till nån "vad jag håller på med". Har avstått ifrån fikabröd, glass, godis, att ta en till portion mat etc. Vid festligt tillfälle har jag förstås ätit nåt sånt. Det är bara tre som kommenterat att jag gått ner i vikt. De tre som kommenterat min vikt är sonen, sambon och en kollega!

På kursen var det viktigt att vi satte upp realistiska mål så jag tänkte jag skulle komma i ett par snygga jeans som jag haft för några år sedan. Det kan jag nu!! wub.gif
Nu har jag satt upp ett nytt mål, bort med 5 kg till innan årets slut. rolleyes.gif
Rossi
Bra jobbat! Det är härligt att röra på sig och äta sunt!
Hannele
Härligt, Monique!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon