Lady Hamilton
Visst är den härlig........... wub.gif I allafall för en sån citrus älskare som jag.

Fenja
Åh, så fin! En präktig morsdagsblomma.
Mvh
Fenja
Biggan_
Fisk till middag i morgon kanske?? rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
zaaritha
Jag fick en bukett mandelblom av maken i kväll!
Brukade alltid plocka mandelblom till min mor, till mors dag!
brittmarie
"Sur som en citron" kan man väl inte bli av en sådan fin morsdagsblomma.
Ser ut att vara fler citroner på gång. Kan kanske bli till en citronpaj efter fisken.
Lady Hamilton
smile.gif Jag tror inte att jag kommer att använda mina citroner riktigt än............
Det syns inte men det finns en till gul citron på baksidan, o flera gröna på gång.
Biggan_
CITAT (Hamilton @ 29-05-2005, 09:17)
smile.gif Jag tror inte att jag kommer att använda mina citroner riktigt än............
Det syns inte men det finns en till gul citron på baksidan, o flera gröna på gång.

Jättefin planta är det i allafall!! smile.gif smile.gif smile.gif
netaave
Tjuvstart! ohmy.gif tongue.gif
Själv fick jag ett presentkort på en restaurangmiddag med familjen, och en liten rosa trägris som 12-åringen gjort i slöjden. Jag samlar ju på grisar.

netaave
Döttrarna och sonen lagade middag åt mig och sonens svärmor här hemma (restaurangbesöket tar vi när det blir lite varmare kvällar)
Det blev toast med fraicheröra (8%) med rödlök, löjrom och kräftstjärtar.
Kycklingfilé med färskpotatis, grillade grönsaker, vitlökssås på samma fraiche som ovan, och Elles paprika och tomatsallad. Vitt vin till det.
Till efterrätt blev det citronfromage och färska jordgubbar.

Är så mätt att jag knappt kan röra mig.
amaira
Fantastisk!
Och tänk en sådan dubbel lycka det är att få nåt sånt underbart av sina barn! (Eller någon annan som står nära ens hjärta)

Äldsta sonen dök upp igår med en stor fin planta av alpklematis wub.gif wub.gif wub.gif ! Den blev genast kär i mig och klistrade sig fast vid mina fingrar sleep.gif .

Bara ääälskar att ha "speciella kärleksplantor/ gåvor" växande i min trädgård. Blir så himla GLAD!!!

Nu får jag irra runt inne i trädgården några dagar igen, tills jag finner den exakt rätta och bästa platsen för denna min nya kärlek. Först när hon (plantan alltså) får slå sig till ro på rätt plats, och börja söka sig neråt med sina rötter och riktigt "bänka sig", kommer hon att släppa taget om mig.

(och Oldwolfie, försök inte, jag ger ALDRIG bort henne!! tongue.gif )
elleave
CITAT (netaave @ 29-05-2005, 10:14)
Tjuvstart!  :o  :P
Själv fick jag ett presentkort på en restaurangmiddag med familjen,

dragonpalace.se
netaave
CITAT (elleave @ 30-05-2005, 09:00)
CITAT (netaave @ 29-05-2005, 10:14)
Tjuvstart!  ohmy.gif  tongue.gif
Själv fick jag ett presentkort på en restaurangmiddag med familjen,

dragonpalace.se

wub.gif wub.gif wub.gif
Ullet
Jag fick ett silverhjärta av mina pojkar, maken hade försökt bli "av med mig" så han kunde gå in på Granngården o köpa dom där blommiga gummiträskorna åt mig, men jag var visst rätt svår att villa bort, så de valde ett hjärta istället. Fint kort av äldste sonen till sin "jättefina mamma" fann sin plats i mitt hjärta ska ju villigt erkännas! Sedan, den bästa presenten till en höggravid mamma var att alla tre (nåja, den lille sprang ju mest runt o ställde till med ofog) hjälpte mig i trädgården, vad jag än pekade på utförde dom! *imponerande* Sånt smällde högre än alla presenter jag kunde tänkas få!
kristerh
Grattis rolleyes.gif den ser ju jättefrisk o fin ut med massor av "kart"
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon