Maria i Helsingborg
Om ni har vägarna förbi eller bor i Helsingborg rekommenderar jag en utflykt till Fredriksdal. Här kan du idag fram till 17.00 kolla in trädgårdsslöjd, köpa växter, marmelad och vinäger, fika, tälja och tillverka småkryp med barnen och blir inspirerad i stort och smått. De hade även pilflätning och betongjutning.

Jag och dottern kom precis hem därifrån - med jordmandel och diverse smått. Mycket trevligt! Och vilket vääääder wub.gif
Rossi
Det låter jättemysigt! Hade vi bara varit hemma så hade det varit ett bra utflyktsmål. Den här helgen har varit vigd åt våra mödrar p.g.a. Mors dag. Vi har kånkat 50 mil med bil ...

Det är mycket annat man ska hinna den här årstiden också så frågan är om vi hinner se rododendronen på Sofiero i år.
Maria i Helsingborg
Ja, vi - min man och jag - har lite längre till våra mödrar sad.gif . Men de satt väl däruppe på ett moln och gladdes med oss idag, hoppas jag. Förresten så satte jag blommor på min mammas grav efter mitt första inlägg......

Rhododendronen på Sofiero för vara för min del. De är iofs både imponerande och magnifika men de hör inte till mina "måsten" att se.

Ett närapå måste höll däremot en liiiiiten pion på att bli idag. En gul, fylld "Yellow Crown" ville så gärna "fastna på mina fingrar" (gillade det inlägget skarpt tongue.gif ). Men 495 spänn........suck, buhuuuu och shit asså - det är lite väl saftigt!!! mad.gif

Jag får väl njuta av bilden av en tills jag får råd:

Fin, va? wub.gif wub.gif wub.gif
Det kan väl aldrig vara så väl att någon sitter och trycker på en dylik som liksom blivit över?????
Näe, trodde inte det! rolleyes.gif
Rossi
Pioner ja ..... Visst är de underbara! Vi köpte en trädpion ifjor som ska ha gula blommor. Den har kommit upp fint i år men jag förväntar mig inga blommor än. Den kostade under 200 kronor men så är det ju också en ympad variant.

Vi fick hem reklamblad i förra veckan om ett ställe här i närheten som säljer sortäkta, oympade, trädpioner i olika färger men de kostar också 400-500 kronor. Min man har "gått med på" att vi köper en sån bara vi först vet var vi ska ha den. Och det ska väl inte vara så svårt att hitta en plats för en sån skönhet! laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon