Full version: Trädgårdsrundan
violina
Måste tipsa om trädgårdsrundan i NV Skåne om någon mot förmodan missat den. 3-5 Juni håller privata trädgårdar, kolonier och trädgårdsföretag öppet. Mycket spännande att ströva runt och få nya idéer. Många hade försäljning av sitt överflöd. Själv köpte jag Guldid till min damm. Favoriter från förra året var särskilt Lottie Hermansson mi Ängelholm och Laila Olofsson skogvaktarbostället på Kullaberg. Men alla hade något speciellt. smile.gif

Ni som kikade runt förra året, vilka får man inte missa denna gången?
Håller nu tummarna får kanonväder den helgen.

http://www.tradgardsrundan.nu/
Hannele
Alla trädgårdar vi såg, var fina, Ulla Molins alltid fin, förra året såg vi:
Råå Coyersgatan, Ramlösa Surbrunnsg, Nyhamnsläge Kajsa, Lasses Lagun, Krabbered Slott, Himmelstorp, MölleSylvia, fika hos Flickorna i Skäret, ÄngleholmGert-Åke, Ängleholm Birgitta, Lisbet Celanders design, Karstorp Finn hade fina träd.
norpan
Min absoluta favorit förra året var Ingemo o Per Gylling i Glumslöv. Så otroligt vackert, dessutom med utsikt över Ven. WOW. Så den trädgården rekommenderar jag varmt!
Vi kanske tar oss en runda på söndag, om vi nu kan fixa barnvakt åt lilla älsklingen. Känns inte så kul att fara in och ut i bilen med en 8 månaders bebis...
Vi har kört runt två år i rad nu, så det är ju faktiskt nästan en tradition wub.gif
Näcken
VI var i Ulla Molins, skogsvaktarbostället och en till innan nära skogsvaktarbostället som inte verkar vara med eller är det nr. 68. Alla var fantasktiska upplevelser. Ta gärna några bilder om ni besäker någon trädgård, jag ska åka bort över helgen så jag kan inte åka..........snyft.
Xelma
Jag har åkt i två år och ska i år igen rolleyes.gif Beroende på smak så rekommenderar jag:

Ulla Molins
Björnahus, Axelvold
Förslöv, (tror nr 56, är det Finn?)

Detta året blir det nog
Krapperup
skogsvaktarbostället
och nåt mer wub.gif
violina
Fynd från trädgårdsrundan idag. Höstsilverax, Vitt fänrikshjärta och Kinesisk stiftvallmo. Var bara på två ställen i Klippan idag. Nr 13 rekommenderas varmt. Massor av ovanliga växter omgärdat av "raftehegn" heter det nog. Imorgon kommer den stora rundan. Tur måndag är helg numera så man kan vila upp sig då. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon