anna_rispan
Det är vad jag undrar. Kan man odla spiskummin och få skörd? NU är det väl säkert i senaste laget men ändå...
simsasi
Har bara läst (inte testat själv efter att ha läst det sleep.gif) att man kan få den att växa som ettårig men arr den hinner inte sätta frön även om man sår tidigt. Och då är det ju lite meningslöst...
noora
I höst kan jag förhoppningsvis svara på den frågan smile.gif
Jag sådde spiskummin för en vecka sen bara för att se vad som händer. Om inte annat får man i alla fall se hur växten ser ut.

Om sommaren visar sig vara för kort kan man kanske prova att odla spiskummin i växthus. Min mamma hade vanlig kummin i sitt växthus, och den gav enorm skörd och var klar säkert en månad tidigare än om den hade stått utomhus.
Thomas Wahlqvist
Är inte spiskummin en blandning precis som taccomix och curry?
anna_rispan
spiskummin är en egen krydda. den ingår i tacokrydda, tillsammans med lite peppar. Köp en burk spiskummin istället för tacokryddspåsen!! laugh.gif tongue.gif
Ina
Det är en "egen" krydda ja! Om man har spiskummin, chili, paprika och vitlök blir det godare än med tacomixen... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon