|
Full version: Pomoligiska
e_sedell
28-03-2003, 17:49
Varför kom ingen till pomologiska klockan 12? Jag stog och väntade där ½ timma med några kompisar...
Fialotta
28-03-2003, 19:02
För att jag ska dit i morgon eftermiddag... därför såg du inte mig
Jag stod i trädmästarnas monter och kunde inte ta lunch 12 som planerat. Men kommer att stå i Pomologiska montern imorgon och på söndag!
Hoppas att några av oss ses då! Det var roligt och intressant att träffa er som hälsade på hos Trädmästarna.
e_sedell
28-03-2003, 20:32
Okej, var var den montern då?! Jag gick säkert förbi den...
abborrmaster
29-03-2003, 01:05
vem f"# hinner till kl 12?
Jag vandrade förbi relativt sent...
/Simon
CITAT (e_sedell @ 28-03-2003, 20:32) Okej, var var den montern då?! Jag gick säkert förbi den... Hej Eric, Trädmästarnas monter är längst ned i C-hallen, och har en stor ek som arboristerna klättrar i. Men idag hoppas jag att vi blir många som ses i Pomologiska montern, som finns bland dem i Frågeforumet.
e_sedell
29-03-2003, 19:44
Då gick jag förbi där tror jag, det låg lite grenar under trädet också va?!
Cilla skulle du kunna kolla upp vad en växt heter åt mej? En Orkidé från himalia. Det är en knöl, den ligger bredvid Blodlilja, Haemanthus multiflorus. Det är ett av de större knölföretagen som är där, de som har en påse med en Amaryllis på, om det säger något. Jag tror de är från holland. Det vore bussigt om du skulle kunna kolla det.
Jag har inte mycket tid när jag står i montern, men ska iallafall försöka ta ett namn och kontakt till dig så du kan fråga senare.
e_sedell
30-03-2003, 11:14
Snällt!
Gunvor Nilsson
30-03-2003, 20:09
CITAT (e_sedell @ 28-03-2003, 17:49) Varför kom ingen till pomologiska klockan 12? Jag stog och väntade där ½ timma med några kompisar... Jag var där kvart över 12, med fröpåse på T-shirten och Odla.nu:s logga fasttejpad på fröpåsen. Jag hittade inte en enda människa med Odla.nu´s logga (fegisar!) däremot hittade jag flera av Allt om Trädgårds forumister. Cilla var upptagen har jag förstått men henne hälsade jag på i montern för Trädmakarna.
Erik - jag kollade efter orkidén brevid blodliljan och frågade holländarna, men de stod som frågetecken och det låg helt andra knölar där! Om du slår upp beställarna på mässans hemsida och frågar dem via email kanske du kommer längre.
Gunvor - tack för besöket - det är kul att få ansikten på dem man forum-diskuterar med.
Roligt att träffa dig också Sylvia!
Och Katarina, samt Ann-Kristine (visst är det väl ditt namn, vi satt ned en stund på pomologiska)?
Synd för mig att jag missade dig Ingrid från Västkusten, det hade varit skoj, men du stod inte hos AOT när jag gick förbi.
Hoppas ni andra träffade dem ni ville! Till nästa år kanske vi ska lägga upp träffarna på annat sätt, eller så gör vi helt enkelt som i år och de som träffas de träffas helt enkelt.
Ljusalfheim
30-03-2003, 22:50
Sedell, jag tror att vi har någon form av Bletilla.*hoppas* (vi blir nog lite mer säkra på den saken när bulberna börjar blomma*ser fram emot*) här är några länkar, främst till bilder. den siste liknar den bilden vi såg hos försäljaren.. http://www.hobbygarten.com/galerie/orchide...deen/orch57.jpghttp://www.bulb.com/summerguide98/bletilla.asphttp://www.floriana.ws/fotocat1/Bletilla_s...hyacinthina.jpg
CITAT (e_sedell @ 28-03-2003, 17:49) Varför kom ingen till pomologiska klockan 12? Jag stog och väntade där ½ timma med några kompisar... För att jag kom till mässan först 13.30... Sylvia
Ingrid på Västkusten
31-03-2003, 06:34
Morron,
Mässan var kul :-D jag missade Cilla fyra gånger :-D och när jag satt för AoT var jag ute en 5 minuter för att kika på Lena I's balkong.....så nära var det - Cilla!
Jag måste säga att jag hade en askul Mässa - träffade så många kända ansikten så många glada trädgårdsmänniskor att jag är alldeles sprickfärdig av glädje!
Hälsar Ingrid
Christine
31-03-2003, 08:14
CITAT (Cilla @ 30-03-2003, 23:21) Och Katarina, samt Ann-Kristine (visst är det väl ditt namn, vi satt ned en stund på pomologiska)?  Nej det var Christine, annars var det rätt. Jättekul att träffas / Christine
Ingrid, jaså var det så nära? Men du måste ha varit ute en liten stund till för jag missade dig TVÅ gånger! Iallafall - nästa år kommer jag göra en storutlysning i högtalarna. "Ingrid från Västkusten till informationen, mamma väntar..." fniss. Christine - hoppas du hade en bra fortsatt mässa. Om jag från början sett att din sambo väntat utanför montern hade han naturlitgvis fått äppeljuice han med...
Christine
31-03-2003, 12:38
CITAT (Cilla @ 31-03-2003, 12:27) Christine - hoppas du hade en bra fortsatt mässa. Om jag från början sett att din sambo väntat utanför montern hade han naturlitgvis fått äppeljuice han med... :) Cilla, jag tror att det var helt ok för honom att inte vara med och dricka äppeljuice och lyssna på "trädgårds snack". Han gick bort och kollade på dom stora åkgräsklipparna och de andra "leksakerna" som han tycker är mycket mer intressant.
e_sedell
31-03-2003, 20:16
Jag hade ingen fröpåse eller odla-logo, men jag pratade med "trädfolket" och de såg ut som frågetecken. -Cilla du skulle ju förvana dom ju....
Ja det kan nog stemma, men vi hade en som skulle bli brun, om det stämmer får vi se. De hade ju två olika namn vid knölarna...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|