Full version: Min mormors blomma,
Chrihanna
Jag har ärvt denna blomma från min mormor, men vet inte vad det är för sort. Har för mig att den blommat hos henne, enstaka rosa blommor, men jag kan minnas fel. Jag har haft den i min ägo i snart 6 år.

Men vad är det för sort? Jag vill gärna försöka föröka den, kanske för att ge bort till min bror och våra kusiner. Hur gör jag det? Vad bör jag tänka på vid skötseln?

Jag lyckades inte kopiera in bilden här i inlägget, men titta in i mitt fotoalbum.

Tack på förhand.
lolo
Hej! Jag tycker att det liknar bougainvillea. Väldigt vacker växt! Var rädd om den! wub.gif
Chrihanna
Tack lolo, jag tror att du kanske hade rätt! Jag har nu sökt efter bilder av bougainvillea på nätet och jag kände igen blommorna på dem! smile.gif Jättekul!

Har du (eller någon annan) några bra tips vad gäller skötsel, gödning osv. Jag har som sagt inte fått den att blomma själv men nu är det väl dags...! smile.gif

Hur tar jag sticklingar?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon