Full version: Mandarin
estet
Fick en ros av min goa granne 2:a året i rad för snöskottning vid brevlådorna! Vi har ett radda med brevlådor utmed "storvägen" som vi gladeligen skottar vid, dessutom är de bara tvärsöver vägen för oss.

I år var det en Mandarin! smile.gif
Kajsa
Mandarin ros
Vad trevligt, en fin krukros har min i en kruka på uteplatsen, köpt av Hortico i skåne i vår, att den skiftar i så många färger föll jag för. En Kordes ros från 1987. Tror inte den klarar vintern här det får vara en krukros, som får övervintra i garaget.
estet
Jaa, det får bli i kruka här också. Har läst mej till att den går upp till zon 3.
Christina i Taxinge~
Jag köpte en Mandarin från Hortogreen nu i år - skulle ha den i kruka tänkte jag. Har aldrig testat att ha ros i kruka, så nu skulle det bli av!

Men när jag fick den insåg jag att det är för 'krångligt' att förvara den över vintern (= jag är för bekväm!), så jag har planterat den i rabatten smile.gif

Hoppas den klarar sig där - den är ju så fin wub.gif

Kul present för snöskottningen!
estet
Här kommer en bild!
Kajsa
Så fin estet wub.gif jag är bra glad i min, som ännu inte fått knoppar.
estet
Ha, den klarade vintern!

Bor i en rabatt, satte den där ist för i kruka som jag pratade om förut.
Visst har den fryst ned litegrann men ändå!

wub.gif

Årets "skottarros" blev en gul onamnad vacker en. smile.gif
Kajsa
Bor du i zon 6 och den klarat sig där, en zon 3 ros ??? biggrin.gif
Min är i kruka och så vill jag ha den, den är så gullig och liten.

Ja den var för underbar, den är snart igång med knoppar, står på
min uteplats, en perfekt ros för balkong.
estet
CITAT (Kajsa @ 02-06-2006, 16:43)
Bor du i zon 6 och den klarat sig där, en zon 3 ros ??? biggrin.gif

Yepp. Kupade inte upp jord ens. Står i ytterkant i en liten rabatt. Ibland har man tur. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon