Full version: Mitt senaste
Yin o Yang
Vår flitiga trädgårdsförening hade sin årliga vårväxtmarknad i lördags smile.gif . Den är ett måste, även om det nu börjar bli fullt i rabatterna sleep.gif . Köpte bl a vipprams - kunde helt enkelt inte motstå doften wub.gif . Försökte hitta en bild på nätet, men misslyckades med det. Kanske någon odlait har en bra bild wink.gif . Det blev också ett par tomatplantor (cocktail) och så höll jag länge i en dillpion, men tyckte det var för dyrt med 300;- wink.gif . Vet att de är jättedyra i plantskolorna också, så det kanske hade varit ett klipp egentligen rolleyes.gif. Det blev en liten dubbel vitsippa i stället biggrin.gif
Christina i Taxinge~
Vipprams....? unsure.gif
Är det en sån här:

[img]http://www.newfs.org/seeds/80%25_largeimages/Maiananthemum%20racemosum%201.jpg[/img]

Så himla fin isåfall! wub.gif
Hur/vad doftar den och är det en skuggväxt (som Jätterams t ex....)?
Yin o Yang
Precis en sådan är det! Enligt säljaren trivs den var som helst, sprider sig inte lika mycket som jätterams (som jag också tycker mycket om). Och doften är väldigt mild, inte påträngande eller jolmig som gammal parfym smile.gif
Ylva i Dalarna
Aprpoå dubbel vitsippa! Jag beställde förra året en rosablommande vitsippa 'Robinsoniana' och de blommar nu men det har också kommit en lustig sak med liksom dubbla blad, tätt, ingen knopp än. Dubbel vitsippa kanske!
hHr någon en bild?? smile.gif

Ylva
Yin o Yang
Var det inte någon som nämnde fylld sippa i en annan tråd wink.gif
Lulle
Har bild i mitt album om fylld tovsippa i fall det kan vara samma.
Kolla i albumet under blommor utan namn.

Suss smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon