Full version: Vad är detta?
Aries
Den är ungefär 20 cm hög.
Den växte bredvid huset, på skuggsidan. Fin och luden, men vad är det? unsure.gif

Finns bild i albumet.
Aries
Misstänkte att det inte gick att länka till en bild på passagen.se så nu finns den i mitt fotoalbum istället.
Gossen Ruda
Gissar på Blåsuga

Virtuella floran om blåsuga
Christoffer
Blåsuga, fast en lite slokande sådan verkar det som.
Aries
CITAT (Christoffer @ 30-05-2005, 10:44)
Blåsuga, fast en lite slokande sådan verkar det som.

Jo, den är slokande. Jag rev upp den nämligen för vi håller på och gräver vid huset. Men sen ville jag veta vad det var för något så jag ställde den i en grop för att ta en bild. tongue.gif

Då vet jag! Tackar!
netaave
Vad läcker den var!
Aries
CITAT (netaave @ 30-05-2005, 11:00)
Vad läcker den var!

Jag tyckte också att den var fin så jag fick lite halvångest när jag hade ryckt upp den ur marken. Det var därför ville jag veta vad det var så det inte var nån otrevlig ogräs, ifall jag hittar fler.
Den som jag fotade försökte jag plantera tillbaka vid skogskanten. Den hade lite rötter kvar men jag vet inte om den överlevt natten.
Storåtjejen
Jaha, där ser man tongue.gif Då var det en sådan jag hittade i trädgården igår och funderade just på om det var ett ogräs eller inte. Gissade på ogräs fast ett fint sådant. De står kvar än så länge, för de är inte i någon rabatt.

/Storåtjejen
fruberglund
CITAT (Aries @ 30-05-2005, 11:14)
CITAT (netaave @ 30-05-2005, 11:00)
Vad läcker den var!

Jag tyckte också att den var fin så jag fick lite halvångest när jag hade ryckt upp den ur marken. Det var därför ville jag veta vad det var så det inte var nån otrevlig ogräs, ifall jag hittar fler.
Den som jag fotade försökte jag plantera tillbaka vid skogskanten. Den hade lite rötter kvar men jag vet inte om den överlevt natten.

Blåsuga från vår gräsmatta...jag tycker den var jättefrän så de fick stå kvar.

Ser ut som pyramider nästan i formen...väldigt söta.

Christoffer
Ett annat "ogräs" som jag tycker är jättefint är Jordreva.
pialotta
jag har också massor med blåsuga, näns inte ta bort dem än...
Hannele
Aha, det är Blåsuga jag kör runt med trimmern. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon