Full version: Solnedgång
Gossen Ruda
I lördags. Min mamma sa alltid att när solnedgången var röd skulle det bli storm. Det stämde inte beträffande gårdagen.

yla
ohh så vackert
Airamya
Wow.... blink.gif
*solis*
Enormt vackert smile.gif
amaira
CITAT (Gossen Ruda @ 30-05-2005, 17:42)
I lördags. Min mamma sa alltid att när solnedgången var röd skulle det bli storm. Det stämde inte beträffande gårdagen.

Det var säkert undantaget som bekräftar regeln.

Mycket vackert wub.gif .
Rossi
Mycket tjusigt Gossen!
farbror B

Mycket vacker bild!

Förstår inte vad denna idé kommer fån att röd himmel förebådar oväder??
Måste vara en svensk missuppfattning!
min mor fick lära sej:
Kvällsrött, mör-blött

men i England säjer man:

Red sky at night - shepherd´s delight
Red sky in the morning - shepherds' warning
Pia mitt i Skåne
Ett riktigt vykort...
Mycket rogivande.
Ewa L
Mycket vacker bild! wub.gif

Det festliga är bara att om jag hade målat denna bild som en tavla, hade många opponerat sig och sagt: Såå röd är aldrig himlen.

Jag gjorde nämligen det en gång på en teckningslektion. En riktigt turkos himmel med huskroppar som svarta silhuetter. Jag fick inte godkänt på den tavlan eftersom den var "orealistisk".

Grejjen var bara att egentligen hade jag målat av ett foto jag en sen kväll tagit i Hammarbyhamnen... Det kunde jag dessvärre inte säga.
Rossi
Sen är inte allting vad det ser ut att vara när det gäller foton heller. Gossen Rudas foto är säkert helt oredigerat och otroligt fint så det är inte hans foto jag menar nu utan alla s.k. proffsbilder som du ser i tidningen som är gudomligt vackra. Många av dem är proffsigt redigerade. Vi har själva en del sådana program hemma och kan ändra foton väldigt mycket utan att det märks.

OBS! Måste bara få påpeka att alla bilder i mitt album eller som jag lägger ut här är Oredigerade.
Ewa L
Och jag jobbar som bildredigerare... Skulle alltså kunna lägga in ett foto på mig själv där jag är vackrare än Miss World-kandidaterna. tongue.gif

Men kör också oredigerat här.
amaira
CITAT (Ewa L @ 31-05-2005, 11:43)
Men kör också oredigerat här.

Jag med rolleyes.gif rolleyes.gif

Rossi
CITAT (Ewa L @ 31-05-2005, 11:43)
Skulle alltså kunna lägga in ett foto på mig själv där jag är vackrare än Miss World-kandidaterna. tongue.gif

Ja, det är inte klokt vad man kan göra .... laugh.gif

Nå't som är ännu roligare är när man förvanskar ett personfoto så att det blir riktigt groteskt. Så många goda skratt jag och min man har fått när vi har gjort det!

Det allra roligaste är att bara förvanska fotot lite, lite så att det inte märks att man har mixtrat med det. Om man t.ex. vet att någon har lite komplex för sin dubbelhaka så fixar man till fotot och drar ut dubbelhakan lite till och sedan får pesonen se fotot .... Det är bäst att vara i närheten och så småningom berätta så att man inte stukar deras självkänsla helt ... smile.gif
Gossen Ruda
En får tacke för berömmet, men jag har "bara" fotat. Naturen står för färgerna. Jag har inte redigerat nånting, bara förminskat.
Rossi
CITAT (Gossen Ruda @ 31-05-2005, 12:24)
En får tacke för berömmet, men jag har "bara" fotat. Naturen står för färgerna. Jag har inte redigerat nånting, bara förminskat.

Ja, ja, ja - det tror jag också. Återigen får jag nämna att det inte alls var dig jag menade när jag skrev om redigering.

Jag älskar själv att fotografera och det är kul att se fina bilder och inspireras att hitta fina fotoobjekt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon