Full version: Något i jorden.
Sulawesii
Stod och kollade in en Kohleria igår kväll, och fick då se nåt pyttelitet vitt, ca 1x1 mm stort som traskade runt på jorden. Det var ingen jordloppa. Nån som har något förslag på vad det kan vara?
ifibi
Var den rund eller avlång? Det kan vara hoppstjärtar. Jag hade sådana en gång, då fick jag tips om den här sidan:

Växtdoktorn
Sulawesii
CITAT (Sulawesii @ 31-05-2005, 08:26)
Det var ingen jordloppa.

Jag menade hoppstjärt. Lite förvirrad så där på tisdagsmorgonen smile.gif . Har också haft dem i jorden nån gång.

Den var rund. Pinnade på rätt fort på jordytan, men, det hoppade inte.
Sulawesii
..... ingen som har nån aning om vad det kan vara? Jag är lite orolig att mina små raringar ska bli uppätna....
kristerh
Jag är rädd för att det kan vara ullöss wink.gif de brukar trava runt när de är på jakt efter nya jaktmarker.
krister
Sulawesii
Den var inget ullig. Såg inte ut som nån ullus. Kan det vara en sådan i ett tidigt stadie av sitt liv?
Åsa, mälardalen zon 2
Det kan vara ett vanligt kvalster eller något liknande allt som är levande och som finns i jorden är inte skadligt. Det finns många nyttokvalster och andra liknande kryp.
Sulawesii
Ok. Då ska jag göra så att jag låter växten vara ifred och håller lite extrakoll på den bara.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon