Full version: Ny mobiltelefon
carol
Jag köpte en ny mobiltelefon i veckan och killen i affären sa att man skulle låta ladda batteriet i 16 timmar (tror jag) första gången. När jag skulle ladda gick det bara en timme tills batteriet var fulladdat. Då slutade jag ladda den - var det dumt? Någon som vet hur det funkar, ska den sitta i och ladda fastän den visar att den är klar eller tyder det på att jag har fått ett begagnat batteri? unsure.gif
Rossi
De första gångerna du laddar ditt mobilbatteri ska du låta det sitta i ett helt dygn även om det markerar att det är full-laddat. Detta för att lära batteriet att hålla länge.

Efter den här "inlärningsperioden" ska du aldrig ladda batteriet förrän det är slutkört. Går man och småladdar hela tiden så förkortar man batteriets livslängd och hållbarhet.
Fialotta
Funderar på att köpa mig en ny...vilken köpte du?
Kontantkortstelfon eller?
Kamera eller inte?
koppla till nätet eller inte?
vad valde du...tycker det är en djungel därute...har kört med Nokias kontant nu och vill förnya mig lite smile.gif
ninnisky
Hade också funderingar att köpa nytt för några veckor sedan när Vodafone hade ett erbjudande.

Man fick en telefon för 0:- om man tecknade ett "abonnemang" för 12 månader till 149:- eller 199;. eller 299:-. Detta belopp fick man alltså ringa för under varje månad. Telefonerna var bl.a Sony/ericsson K 700i (299:)
Den telefonen har en bra pix.kamera och en bra display + meny lika med
andra sony/ericsson. Men då måste man ringa för 299:- per månad om det ska löna sig. Jag gör inte det så jag la ner det för tillfället. Har en Sony/ericsson T 600 (1 1/2 år gammal) med kamera - som jag dock inte använder särskilt ofta. Går inte att jämföra med digitalkamerar i övrigt!

Visst är detta med mobiler en djungel - en mörk sådan t o m unsure.gif unsure.gif

Funderar på att köpa vodafones kontantkort wink.gif unsure.gif wink.gif unsure.gif
Fialotta
CITAT (ninnisky @ 31-05-2005, 13:23)
Hade också funderingar att köpa nytt för några veckor sedan när Vodafone hade ett erbjudande.

Man fick en telefon för 0:- om man tecknade ett "abonnemang" för 12 månader till 149:- eller 199;. eller 299:-. Detta belopp fick man alltså ringa för under varje månad. Telefonerna var bl.a Sony/ericsson K 700i (299:)
Den telefonen har en bra pix.kamera och en bra display + meny lika med
andra sony/ericsson. Men då måste man ringa för 299:- per månad om det ska löna sig. Jag gör inte det så jag la ner det för tillfället. Har en Sony/ericsson T 600 (1 1/2 år gammal) med kamera - som jag dock inte använder särskilt ofta. Går inte att jämföra med digitalkamerar i övrigt!

Visst är detta med mobiler en djungel - en mörk sådan t o m unsure.gif unsure.gif

Funderar på att köpa vodafones kontantkort wink.gif unsure.gif wink.gif unsure.gif

Ja du...jag går inte på detta med O:- i annonser och bindningtider i månader...blir ju dyrt i längden...tycker kontantkort är toppen...har koll på vad jag ringer o hur...min tjejer kör oxå med kontantkort...men urvalet av telefon är ju inte lika stort dessvärre...dom tjänar inga pengar på oss du vet smile.gif
carol
Jag valde Samsung X480 med Comvic knockout på elgiganten. Dom hade en kampanj med den förra veckan (finns kanske denna veckan också) då den kostade 790:- (istället för nätkampanjen på 1290:- eller nåt). Alla samtal till alla operatörer kostar 69öre/min och ingen månadsavgift, bara min samtalskostnad 69:-/mån. (Jag gillar inte abonemang där man betalar lite på kvällen men jättemycket på da'n.) Man är operatörsbunden i 12 mån.

Det är inte en telefon med kamera för det ville jag inte ha någon. Egentligen (efter vad jag förstod, har ju inte haft den så länge än sleep.gif ) så är det en bra telefon om man mest vill göra basicgrejerna som att ringa och skicka sms och så. Och det vill jag. smile.gif

rossi - tack, jag ska ladda den ett helt dygn nu istället då. Får hoppas att den lär sig. tongue.gif
GoSatta
det där med att ladda 16 - 24H stämmer inte längre med dom nya telefonernas batterier. Köpte en SonyEricsson z8001 precis och där står det klart och tydlig i instruktionen att det räcker med 4H och det har det stått iaf på ericssons lurar sen dom gick ihopp med sony.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon