Andypandy
Har spanat runt på nätet för att hitta någonstans där man kan köpa rutschkana till ungarna.
Alltså jag bygger gärna ställninges själv och så till... kanske till och med själva rutschkanan bara jag hittar en bra idé.

Det enda stället jag hittat hittills är silvan.se

Har ni tipps på inköpsställen / ritningar / ideér?

(den ska vara stor rolleyes.gif inga fjösiga 1.5 meters här inte)
gammelnalle
När jag bygde en rutchkana i antiken.... använde jag mig av MASONIT : den glatta sidan var "glidriktig"... dock TROR jag den var oljehärdad (eller nåt sånt ) för att tåla utemiljön. Kommer inte ihåg hur länge den höll, men otroligt mycket billigare än rostfritt. Aluminium kanske skulle duga med??

men tänk på att bygga bort alla KLÄM och fallfaror. Inte alls säkert att det BARA är de du TROR skall vara där som kommer att åka... (läs Yngre barn )
och det är svårt att "låsa" en rutchbana....

bildäck (utan fälgar) är bra som stötdämpare och kan även användas som "tunnlar" (dels kul och dels som "antiramla-skydd")

lycka till
Andypandy
CITAT (gammelnalle @ 31-05-2005, 14:54)
När jag bygde en rutchkana i antiken.... använde jag mig av MASONIT : den glatta sidan var "glidriktig"... dock TROR jag den var oljehärdad (eller nåt sånt ) för att tåla utemiljön.

men tänk på att bygga bort alla KLÄM och fallfaror. Inte alls säkert att det BARA är de du TROR skall vara där som kommer att åka... (läs Yngre barn )

Hmm.. masonit... måste hem och testa lite, har ju en skiva i garaget jag kan prova med.

Klämrisk och fastna... jo tack... har nåt svagt minne av att när det byggdes/köptes leksaker på ngn kommun så fick en person stå och kasta snören med sådan här plast stoppar på som det finns i huvor till barnjackor en hel dag bara för att se att det inte kunde sno in sig och fastna någonstans.

.. borde fler tänka på!
Tänk om det händer nåt i sammband till något man själv byggt... då skulle man inte må så bra precis...
gammelnalle
Kolla om masoniten är fuktbetändig... annras bör du behandla den...

gissar att någon form av fernissa skulle bli bra..

b
tullmejs
Gjuta i glasfiber kanske? Ett jävla jobb, säkert. :-D
Andypandy
CITAT (tullmejs @ 31-05-2005, 20:47)
Gjuta i glasfiber kanske? Ett jävla jobb, säkert. :-D

Ja, men tänk vilken rutschkana mina ungar skulle få.. biggrin.gif
Skulle slå grannarnas med hästlängder ... laugh.gif
Funderar... snacka om gigantiskt slipjobb alltså.. unsure.gif

Och masonit...
Nej, masonit går bort... måste vara mer "beständigt",
Plast kana på silvan, själva kanan går på 699:- , 237cm, och sedan bygger man en ställning till det...
lutar åt det just nu.. tror inte jag har tid får nåt annat denna sommaren... många projekt é dé.
pisanggoreng
Det finns också färdiga på Bauhaus.
karavanen3
Kontakta www.lekplats.se. De säljer rutschkanor i rostfritt stål och högtryckslaminat (hpl).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon