Mariann
29-03-2003, 06:29
Nån som vet var man kan köpa sådana i lite större storlekar också? (Gärna i borås/Gbg trakten) Det säljs ju många av de här nästan svarta men inte fasen kan väl växterns trivas i dom, det måste ju "koka" där inne. Så jag är ute efter dessa ljusa.
Sigge i D-mitt
29-03-2003, 07:26
Kan inte förstå att plåtburkar överhuvud taget kan vara bra att odla i.
För övrigt är det väl falsk marknadsföring att kalla galvad plåt för zink, vilket nog är det enda som säljes. Galvad plåt brukar ju förr eller senare rosta.
Mariann
29-03-2003, 08:31
tack för den infon. jag vill ju inte ha nått som rostar
Så jag får se mig om efter nått annat då.
inte vet jag om dom rostar, jag har en zinkvattenkanna och den har aldrig rostat. Det kanske är lite olika material beroende på var man köper?
Sigge i D-mitt
30-03-2003, 06:14
Man ser inte skillnaden om man inte sett en zinkplåt också, men prova med en magnet så märks skillnaden. Zinkplåten är inte magnetisk. Galvad plåt kan hålla länge om det är ett tjockt lager zink.
Hannele
31-03-2003, 14:23
Bottenlöst fynd från skogen...
digitalkarin
31-03-2003, 14:29
Kör på terracotta, det är både snyggt och funktionsdugligt, och så är det hyfsat billigt. Lycka till!
Hannele
31-03-2003, 14:49
Aldrig terracotta över min döda kropp... torkar bara ut jorden.
Bättre med rejäla plastkrukor!
Aldrig PLAST hos mig, annars än till grönsaker e.d. och som inte ska synas!! Jag kör med dom snygga, tunga, rejälä, vinterhärdiga stengodskrukorna!! Finns ganska billiga numera, kolla Göfab t.ex!
Hannele
01-04-2003, 07:01
Tomaterna har jag i stora plastkrukor... eftersom jag inte orkar plantera om dem, när min mor kommer hit med dem.
Till mina fuchsior ska det vara lerkrukor, blir för varmt med plastkrukor.
Men det går bra med andra växter, men det är vackert med snygga
lerkrukor. Men jag blandar. Zinkplåts krukor vill jag inte ha, som någon
sa, "kokar inte växterna i det skalet"?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.