Full version: hänglobelia
Lena
Idag fick jag en fråga av en arbetskamrat, som tror man vet allt, men hon undrade om man kan klippa ur hänglobelia som är gles, och blir den då tätare, jag har aldrig haft sån så jag hoppas att få svar från någon här

Lena zon 4
Fenja
Ja, det kan man göra, det bästa är att ta enstaka grenar och inte snagga dem rätt av, så behåller man blomningen och den förgrenar sig bättre och blir tätare. Man kan rota de grenar man klipper av och få flera plantor.
Mvh
Fenja
160kvm stort hus
Wow!
Hänglobelia som är så dyrt... Då skulle man ju kunna köpa en eller två buskar och sen rota lite.

Hur rotar man grenarna? I vatten elle rjord?

Mvh G
Fenja
Jag har rotat dem i vatten... men dyra? Här finns de i tiopack för 29.90, jag tycker att det är helt ok!
Mvh
Fenja
netaave
Är hänglobelia dyrt?
Det är väl den billigaste ampelväxten som finns, jag köpte 4 st för 5,90 st och då var dom "ampelklara"
Mina lobeliaamplar blir som stora blå bollar på högsommaren, jättefina.
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (netaave @ 03-06-2005, 16:35)
Är hänglobelia dyrt?
Det är väl den billigaste ampelväxten som finns, jag köpte 4 st för 5,90 st och då var dom "ampelklara"
Mina lobeliaamplar blir som stora blå bollar på högsommaren, jättefina.

Den fleråriga sticklingsförökade ampel/hänglobelian är dyrare än de ettåriga sorterna som frösås så handlar man de sticklingsförökade sorterna så får man betala betydligt mer. De sticklingsförökade sorterna blir dock oftast större och håller sig snygga hela sommaren så den extra slanten kan vara värd det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon