LadyAdina
Har just blivit alldeles kär i aklejor wub.gif wub.gif och har tre olika sorters frön av typen vulgaris. Nu har jag suttit och läst i gamla trådar och misstänker att det inte är helt lyckat att så dem nu... Ska jag så dem ute (direkt i rabatten där jag tänkt ha dem) i höst istället? Eller först i januari nästa år? Brukar det finnas färdiga plantor att köpa på plantskolorna, som blommar i år? Vet inte om jag kan vara utan helt i sommar!!! tongue.gif
Gossen Ruda
Går bra att så dom nu direkt i rabatterna. Dom kommer ändå inte att blomma i år.
kerstin z5-6
ja det brukar finnas de som hinner blomma på plantskolor i alla fall här -välj feta ex i 2 liter krukor smile.gif
LadyAdina
Tack för svaren! Då provar jag att så dem och så ska jag nog försöka hitta något exemplar någonstans som jag kan få att blomma redan i år! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon