Ville bara berätta att jag flöt in av utmattning på skattemyndiheten idag och lämnade deklarationer. Håret på ända, röda ögon, skrynkliga byxor och inte speciellt prydlig. Har liksom inte haft tid. På något sätt lyckades jag få ihop till min kvot deklarationer så det inte blir förseningsavgifter.
Så här års så är man inte riktigt normal. Hade stoppdatum på 25 % av deklarationerna idag.
Personen på skattemyndigheten hejade glatt och talade om att hon tyckte jag såg lite trött ut.
Mm... sa jag. Klarar man sig till den femtonde juni ( då skall allt vara klart) utan att få hjärtinfarkt eller stroke då kommer man att klara vad som helst i livet.
Japp sa hon.......överlever du den femtonde juni då blir du minst tvåhundra år, då biter ingenting.

På något sätt så piggade hon upp mig så pass mycket att jag åkte direkt på kundbesök och fixade en deklaration till. Har nyss kommit hem och prickat av den på listan som skall vara klar den femtonde.
Härligt med superoptimister, speciellt bra är det att ha en på skattemyndigheten.

Fnissar fortfarande.