Full version: Spikifoten!
Bettson
Extremoptimister förgyller tillvaron. Spiki foten? jajmensan.

Ville bara berätta att jag flöt in av utmattning på skattemyndiheten idag och lämnade deklarationer. Håret på ända, röda ögon, skrynkliga byxor och inte speciellt prydlig. Har liksom inte haft tid. På något sätt lyckades jag få ihop till min kvot deklarationer så det inte blir förseningsavgifter.

Så här års så är man inte riktigt normal. Hade stoppdatum på 25 % av deklarationerna idag.

Personen på skattemyndigheten hejade glatt och talade om att hon tyckte jag såg lite trött ut.

Mm... sa jag. Klarar man sig till den femtonde juni ( då skall allt vara klart) utan att få hjärtinfarkt eller stroke då kommer man att klara vad som helst i livet.

Japp sa hon.......överlever du den femtonde juni då blir du minst tvåhundra år, då biter ingenting.laugh.gif

På något sätt så piggade hon upp mig så pass mycket att jag åkte direkt på kundbesök och fixade en deklaration till. Har nyss kommit hem och prickat av den på listan som skall vara klar den femtonde.

Härligt med superoptimister, speciellt bra är det att ha en på skattemyndigheten. wub.gif

Fnissar fortfarande.
amaira
smile.gif wub.gif biggrin.gif
gammelnalle
jo... jag är själv mycket positivt överraskad över "lok skatt"... hur Vänligt man FAKTISKT blir bemött... som egen företagare har jagh en helt annan bild av DOM.... men nu är de inte bara humana utan även trefliga!!
Åtminståne i min kommun....
Bettson
Håller med, jag tycker de är supertrevliga. Håller man bara rätt samtalston så är de hur hjälpsamma som helst. wub.gif
Rossi
Och visst är det underbart hur ett gott humör kan smitta av sig och förgylla hela ens vardag! Det är något man borde tänka på mer själv.
Rossi
Ps. Kan nämna att jag hade en klient i telefon idag som sjöng för mig och berättade en rolig historia. Helt oväntat eftersom jag jobbar med något så torftigt som liknar juridik .....
farbror B
Var å¨CSN-kontoret i stan här hemma häromdan och bemöttes av inte mindre än tre (3!) trevliga handläggare, som försökte lösa mitt problem.
Vi hade en trevlig pratstund med en del skratt och kliande i huvudet.

Det visade sej att banken var den som gjort fel.

Man hör så mycket om otrevligt bemötande och det är trist, men måste tilltå att jag mycket sällan blivit illa bemött.
KURT
Många gånger kan det ju vara så att man som "kund" har ett problem som man gått ochb retat upp sig på under en tid, då är man kanske inte alltid själv så trevlig när man väl får kontakt med myndigheten! Men naturligtvis hjälper det inte att vara otrevlig, men får mycket mera hjälp om man själv är trevlig, oavsett om man har retat upp sig på något.

Det lär ju tex inte vara så trevligt att jobba i receptionen hos endel myndigheter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon