Full version: Vad är vad?
Irene_L
Vi flyttade hit i mars och nu börjar det komma upp en massa växter i rabatterna. Jag vågar knappt rensa bort något för det kan ju vara något som inte är ogräs. wink.gif Jag undrar om ni har förslag på någon sida där man kan se bilder på olika ogräs. Jag har hittat Allt om trädgårds sida men blev inte klokare för det. Nu litar jag på er!!! rolleyes.gif
mvh
Irene
Jejja
Har du gått igenom AoT:s ogräslista utan att få hjälp har jag tyvärr inga andra tips att komma med. Det är enda stället jag känner till där man kan se bilder på ogräs.

Annars kan du fota allt du undrar över och lägga in i ett album här på odla, så kan vi övriga forumister försöka komma fram till vad du har där hemma.
Cellestine
Det finns en bra bok att låna eller köpa som heter Trädgård utan ogräs som är skriven av Birger Granström .
Det finns bra bilder och bra sätt att bekämpa ogräs och skadedjur utan farliga medel, smile.gif
amaira
Det finns till och med en bra behändig liten bok på biblioteket som heter just Ogräs (har jag för mig). Den visar bra fotografier av de vanligaste ogräsen som småplantor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon