Full version: Ledsen...men
Tesa
MIN SON LEVER!!
I fredags kväll blev han påkörd av ett tåg med mopeden. Nu ligger han på intensiven, nedsövd, blåslagen med en del inre skador och brutna revben..Men han kommer att bli bra...och det viktigaste av allt...HAN LEVER!! :wub
Förlåt om detta blev väldigt kort men jag orkar inte riktigt skriva om det känner jag...jag är i ett föräldraboende strax intill lasarettet..
Fenja
Du milde...! Vilken oerhörd lycka att han klarar sig, stackars dig och familjen och sonen med givetvis.
En varm tanke till er!
Mvh
Fenja
mamamaggan
Vilken oändlig tur att han lever!!!!

Sitter här och ryser när jag läser dina rader. Hoppas allt går bra i fortsättningen Tesa.

Kramar till dig och din son wub.gif .
pejori
JESUS!!!!!!
vilken rasande tur han har haft.
hoppas det går bra för honom och dej.
kram på er.
Monica M zon 4
Vilken tur! Tänk att bli påkörd av ett tåg och klara sig. Hoppas han tillfrisknar fort!
Kramar till er alla!
Maria i Helsingborg
Åh, Tesa vilken fruktansvärd händelse!!!
Vilken lycka att pågen klarat sig!!!!

Jag skickar många styrkekramar!!!!!!!!!!!! wub.gif
Berith
Det är ju en förälders stora skräck, att det ska hända barnen nåt.
Så skönt att höra att allt ändå gick så bra! wub.gif
ninnisky
KRAMAR och sååå skönt att det gick bra!?
amaira
Åh Herre Gud!!! Så fruktansvärt!!! sad.gif

(Och en sån tur att det kommer att gå bra!!!)

Du Tesa, din son och din familj har mina varmaste tankar. Skriv när du känner att du kan och orkar. Ibland kan det ge kraft att skriva av sig...

Stor varm och varsam kram (om du vill ha).
Bettson
Det kommer att bli något speciellt med den killen.

Överlever man en sådan sak så betyder det att han har något särskilt han skall göra här i livet.

Undrar bara vad?

Kram på dig Tesa, Hoppas han bättrar sig fort.

wub.gif
labarradepan
oj, vad läskigt att läsa det du skrev, men skönt att han lever. wub.gif

Ta hand om dig nu. vi finns här på forumet för dig.
Pia mitt i Skåne
Vilken otrolig tur han hade, han måste ha en liten hjälpande ängel med sig.
Så fruktansvärt innan man får reda på hur det kommer att gå och inte ens då kan man lugna ner sig, chocken sitter i länge.
Värmande kramar till er alla
gammelnalle
Tänker på er!!!
sleep.gif
Biggan_
Din son har haft en väldig tur som har klarat livhanken. Hoppas han repar sig snabbt och blir utan men i framtiden. Vilken fruktansvärd skräck ni måste ha känt när detta hände. Jag skickar lite tröstande och uppmuntrande kramar till dig och hela din familj. wub.gif
fruberglund
*Kramar om*

Hoppas det går bra och att han inte får några framtida men...vilken tur att han klarade sig!
*solis*
Massor av kramar till er alla wub.gif
Vilken fruktansvärd chock, och vad underbart att han överlevde wub.gif wub.gif wub.gif
Iza
Blev alldeles kall och tårögd!
Det är min värsta mardröm att det ska hända mina barn något.
Min son fyller 19 år snart och kör både mc och bil.
Som alla andra tror han att han är osårbar.
Lycka till!
kerstin z5-6
Tänker på dej -Vilken tur han hade -ta vara på er
Kram K
Fialotta
Åhhh...så skönt att det gick bra och han överlevde...en skyddsängel har han nog smile.gif
Tröstekramar till er wub.gif
Irene_L
Vilken tur att han klarade sig!!
Tänker på er och hoppas att han snart blir bra wub.gif
kram Irene
Anki på Öland
Tänker på er Tesa - så skönt att han lever!!
Anki
Jasmin
Tänker på er och sänder de varmaste hälsningar till din son! wub.gif Min son skulle fyllt 24 i dag!
Betty
Vilken fruktansvärd händelse, din son måste haft änglavakt! Vilken tur att han kommer att bli bra igen, tänker på er.
Boxer
ohmy.gif Jösses!

wacko.gif *Ryser*

huh.gif *kammar tillrätta ståpälsen på ryggen*

sad.gif *Tänker på er och skickar varma tankar och kramar* wub.gif
Hannele
Tesa,
det var tufft. Bra, att sjukvården är så bra idag.
Sköt om din son, lagom, han kanske inte vill ha för mycket dalt?
Sulawesii
Oh Tesa, vilken tur att han kommer att bli bra igen!
Sitter här och är tårögd och har en klump i halsen. Som flera redan skrivit, så är det ju det värsta som kan hända en förälder.
Kramar till er alla!
Ina
*gråter*
Hoppas, hoppas, hoppas att han blir helt frisk snart!

Får lite panik för egen del då vi precis beställt moped till äldste sonen här...
Snöflinga
Åh Tesa, vilken mardröm...... att det händer ens barn något sådant!
Sänder mina tankar och kramar till dej. En svår tid framigenom, men det är ju som du skriver ....... Han LEVER och det är ju det viktigaste ....
Berit
Tänker på er, det är det värsta som finns när det händer barnen något illa.

Kram från Berit
wub.gif
estet
Kram till dej och din familj. Vilken tur han hade! wub.gif
netaave
Tesa!
Du kan förmodligen inte ta till dig det här jag skriver precis nu, men jag gör det ändå, kanske någon som känner dig kan printa ut det och se till att du får det.
Jag vet exakt hur det är att sitta som förälder på ett sjukhus med ett svårt sjukt barn.
Det du går igenom nu kommer senare bara att vara ett grått töcken så mitt råd till dig är att skriva dagbok och fotografera under tiden.
Man tror man kommer att minnas allt men det gör man inte. Även din son kan ha hjälp av dokumentation under sitt rekreation.
Den här händelsen kommer att ha en mycket stor plats i ditt/ert liv även efteråt, om inte förr så kommer hans barn en gång att fråga mycket om det här.
Konvalecensen kommer att bli lång kan jag förstå, ekonomin kommer att bli lidande, det blir den så gott som alltid vid långa sjukhusvistelser och dubbelt boende som det innebär för er föräldrar nu. Man orkar inte heller leva som man gjort på mycket länge, matlagning och storbak måste nu komma i andra hand.
Försök inte vara duktig! Gör bara det du absolut orkar, lägg hela din energi på det som nu är annars kollapsar du. Tänk inte på hur dom där hemma klarar sig, överlämna det, dom överlever! Liver är annorlunda från och med nu!

Se till att ni snabbt får en tid hos kuratorn, hon kan hjälpa till med ansökan om vårdbidrag med mera ni behöver under konvalecensen, lägg allt det praktiska på henne det har hon betalt för, lev med block och penna bredvid dig och skriv ner allt du kan tänkas komma på, tankar, funderingar, frågor, praktiska grejer, allt.

Sök också kontakt med andra föräldrar som varit med om samma sak, det kan kuratorn hjälpa dig med, du kommer att behöva sådana kontakter.

Hör gärna av dig för hjälp och råd!

Jag tänker på dig! wub.gif
Gåsis
Varma tankar till dig och sonen, vilken tur för er båda. Det finns ju inget som gör så ont i mammahjärtat som det som händer ens barn.

/Åsa
yla
mina tankar är med er
Milex
Tesa
Vi tänker på dig och din familj wub.gif
*Felix matte*
Hoppas att sonen nu är på bättringsvägen.
Skickar många varma tröste och kämpakramar till er. wub.gif
zaaritha
Oj, vad hemskt! Tack o lov att det "gick bra"!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon