Full version: Spindlar i massor
Angelika
Hej alla i avlånga landet,

Jag har en invation av spindlar överallt i trädgård, under uteplatsen som är av byygd av trall och under stenar överallt... De är ca 3 mm och har en rund kropp med kraftiga ben, jag vill inte ha så många spindlar, några stycken räcker rolleyes.gif

Vet någon varför jag har dem eller hur man minskar antaler?

Tacksam för svar

Hälsningar
Angelika
kristerh
Det är säkert några spindlar som "ynglat" av sig, då brukar det vara hundratals små spindlar överallt, men de flesta försvinner ganska snart,
de flyttar väl till egna jaktmarker eller blir uppätna.
krister
Angelika
Men de flyttar inte,
de blir bara fler och fler för varje år, när man sitter på altan så far de som tettingar kring fötterna,
Katterna tycker att det är spännande ett tag, men sen ger de upp
laugh.gif spindlarna är för snabba

Hälsningar
Angelika
Hannele
Var glad åt dem, spindlar är nyttodjur, som äter upp ännu äckligare kryp. sleep.gif
messermark
Tyvärr får du nog lära dig leva med dom.

Jag har också massor av spindlar, både inne och ute. Ett tag försökte jag bli av med dom men jag fick ge mig.
Det finns en radar för icke flygande insekter, den förebygger spindlarna lite då de inte trivs där man sprayat.
Gossen Ruda
Det skulle vara roligt om du kunde fixa en bild. Jag blev lite nyfiken på vad det kan vara för sort.
Angelika
Tack för alla bra svar!

Ska försöka ta kort på de små krypen, sen kan det nog bli lite radar just vid uteplatsen.

Hälsningar
Angelika
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon