Full version: Frostvarning
sanna
I natt är det risk för frost ända ner i inre Götaland och möjligen även inre Gotland.
källa: SMHI
Anki V
Kan det vara möjligt?

Här i Ljungandalen (Medelpad) är det nu 12 grader. Jag hade tänkt att Krassen skulle få sova ute i natt.

Är jag dumdristig då?

Jag har burit ut och in under nära på 5 veckor och vill ju inte riskera att allt arbetet är i onödan. Dessutom skulle min partner ha fått frysa i onödan med en natttemp på 16 grader för att inte småttingarna skulle bli långa och gängliga.

Anki V
stina
Samma i Stockholm +12 grader
Snöflinga
Osannolikt skitväder...... blir så trött mad.gif
Jejja
Lägsta temperaturen vi uppmätte i natt var +7,5 grader...
Ingen frost här i alla fall!
Och tur var det för jag hade glömt täcka över mina perenner och sommarplantor som står ute för härdning.
kristerh
3,2+ hade vi inatt, jag vägrar att ta in mina plantor, har redan spritt ut dem i trädgården och så många fiberdukar har jag inte wink.gif
satsar på att det inte blir någon frost mer unsure.gif
krister
Lady Hamilton
Här var det +4 som lägst, (bor en bit från havet)
Men jag "kånkade" in allt mitt som var ute in i uterummet sad.gif
Har en gätte "hage" ute som jag annars täckt med fiberduk men den största stl. räcker bara till en "ettlagers" täckning. Får fara o köpa mera i dag. Växthuset är "proppat" med tomat, physalis o tvättsvampsplantor,
förutom då de plantor som inte fått plats i hagen. LÄNGTAR till nästa vecks när man kan plantera allt dit de ska.
sanna
Hos mig i Stockholmsområdet kröp det ganska långt nedåt under natten, tror dock inte att det blev frost...Sorry om jag lurade folk att kånka in och ut igår kväll, vidarebefordrade bara SMHI-prognos... sleep.gif rolleyes.gif
Yin o Yang
CITAT (Snöflinga @ 01-06-2005, 22:34)
Osannolikt skitväder...... blir så trött  :angry:

Instämmer till minst 100% mad.gif . Jag vill att det ska vara varmt, NU sad.gif och inte att man ska behöva ta fram vinterjackan igen mad.gif mad.gif .
Lady Hamilton
tongue.gif JAG känner mig inte lurad. Tvärtom!
SMHI hade ju varnat för frost. (Som jag inte uppmärksammat)
Sedan att inte hela Sverige blev "djupfryst" var ju bara bra.
Och det är ju upp till var och en att göra som man vill.

biggrin.gif Nä du Sanna....... Att du varnade oss tycker jag bara bevisar att du BRYR DIG OM OSS wub.gif Det är tur att det finns sådana som du.
sanna
Åhh, det var väldigt RART sagt, Hamilton! smile.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon