Full version: Är det någon...
messermark
Är det någon här som beställt från Hortogreen? Hur var plantorna när de kom? Gör jag bort mig om jag beställer?

De är betydligt mycket billigare på blommor än handelsträdgården här i stan... Jag skulle tjäna nästan 600 kronor om jag beställde från Hortogreen...
Åsa - Alingsås
Jag har gjort det, förra hösten. Få se nu, en klätterros Coral Dawn som överlevde vintern och frodas nu, tre malvor varav en dog i vintras men de övriga är fina, en del lökar som är fina... hmmm... något mer som jag inte minns just nu, men jag tycker väl att de var helt ok. Det tog ett litet tag innan de fick ändan ur, men när de väl skickat kom det fram fort.
Lycka till!
estet
Jag fick nyss min leverans från Hortogreen. Som du säger mycket billigare var det. Stora fina plantor som var fräscha när de kom fram. Bara positivt!
Beställde 3 st clematis, 2 blodgräs, ett gäng pipört (mammas), å lite andra perenner. Levererat hem på gården.
Kajsa
Samma här, beställde i april från Horto Green första ggn. Två höga stamrosor, andra rosor, perenner och en klematis. Kommer med lastbil till dörren, det var perfekt, höga stamrosor knölar man inte in så lätt i en personbil. Köpte en brunbladigt Silverax för 59 kr dom kostar mycket mer hos andra, och den har redan blivit hög. Frakten med lastbil och paket kostade bara 125 kr.
AndreasBlomquist
Återkom gärna om hur det gick för dig att beställa på Hortogreen. Jag har planerat att beställa drygt 30 stycken Avenbok och lika många vintergröna Liguster.

De har ju onekligen en massa roliga saker till ett ofta fantastiskt lågt pris om man jämför med de lokala handelsträdgårdarna. Att man sedan får växterna ända fram till dörren är ju ett extra stort plus.
pisanggoreng
Jag bor i närheten och handlar där ibland. Bara finfina grejor! smile.gif
Caprice
Har handlat därifrån, senast för någon månad sedan...
Blev riktigt överraskad av storlek och kvalite´på växterna... wub.gif

Kommer absolut att fortsätta att handla därifrån...

Caprice
messermark
tack för era svar biggrin.gif

Jag kommer nog att beställa därifrån nu när jag fått era omdömmen. rolleyes.gif

Skriver sedan om hur det gått
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon