Unicorn
Hej!

Är det någon som vet vad detta är för en liten gynnare? Jag har ganska rejäla angrepp på min avenbokshäck som är ett år gammal och jag hittar ett antal ljusgröna, 15 mm långa larver (se bild, tyvärr lite suddig). Jag misstänker att det är dessa som käkar upp bladen. Dessutom finns det små, mindre än ett knappnålshuvud, löss eller liknande. Dessa har samma ljusgröna färg och jag hoppas att det inte är nykläckta larver ...
Kan någon hjälpa mig att få veta vad det är? Hur jag får bort dom och framförallt, hur orolig skall jag vara för min häck?

mvh Mikael Ryberg, Helsingborg
mikael.ryberg@comhem.se
Bild på larv
Susanne i Linköping
Nej, jag vet inte vad det är för larv men däremot var du ska ställa din fråga: i avdelningen "Ogräs och skadedjur"! smile.gif
KURT
Se svar på SkogsSveriges forum. Möjligtvis kan man skaka ner dem, annars kommer fåglar och rovinsekter hinna med så småningom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon