Full version: Avatar
SannaLasso
Hejhej

Jag vill bara meddela att jag kommit på - så här i efterhand - att jag faktiskt är väldigt nöjd med min avatar (bilden som följer med mina inlägg).

Jag ÄR verkligen lika korkad och frågande och undrande som bilden (av mig?) visar.

När jag plockade ut den tänkte jag inte så långt men undermedvetandet tog tydligen över.

Är det fler än jag som har en avatar som speglar psyket? Eller har ni önsketänkt?
wolkenkrabber
jag har min för den speglar vad jag inte vill bli, o för att den är extremt ful smile.gif
SannaLasso
haha.. Extremt ful vill jag nog inte hålla med om. Men är det inte ett skolfoto av Göran Persson som du fått tag i? Jag har i alla fall lagt märke till dig just genom din GP-liknande bild! laugh.gif
Pirum
Det är väl Godsägar-Perssons militärfoto tror jag, som spefullt använts av bland annat ungmoderater i deras argumentation mot S. smile.gif

Min avatar har jag för att jag för tillfället är intresserad av potatis smile.gif
andersen
Och jag har min för att så ser min fru ut laugh.gif
AndreasBlomquist

Har denna för att den är rätt så lik mig sleep.gif
farbror B
har min för att det är det bästa fotot jag nånsin tatt=)
yla
va tvungen att ändra min avatar idag för jag fick inspiration
thihi så här ser jag ut bakifrån
jodå de e sant
tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif laugh.gif
Pia mitt i Skåne
Ja, min kan nog också spegla mig på ett sätt. Jag är väldigt lugn (Till F.B. ko-lugn) och envis, kämpar in i det sista, ungefär som ett flämtande ljus.
Yin o Yang
En dum fråga - var hittar ni dem alla, dessa avatarer blink.gif Och varför heter det avatar wacko.gif
Betty
Jag gillar verkligen tulpaner! smile.gif
Susanne i Linköping
Min avatar speglar min odling. Vad jag än sår så nog 17 kommer det upp ogräs! I år borde jag byta avatargröda till machesallat, jag sådde en rad men inga frön grodde, däremot kom det upp just maskrosor (underifrån, miss vid grundarbetet).
Fenja
CITAT (Yin o Yang @ 02-06-2005, 12:49)
En dum fråga - var hittar ni dem alla, dessa avatarer  :blink: Och varför heter det avatar  :wacko:

Mvh
Fenja
GoSatta
ja min tog jag i brist på annat. är en riktigt rejäl samling trädormbunkar i Kualar Lumpur och jag gillar ju just trädormbunkar smile.gif

Pirum
CITAT (Fenja @ 02-06-2005, 14:57)
En dum fråga - var hittar ni dem alla, dessa avatarer  blink.gif Och varför heter det avatar  wacko.gif

Mvh
Fenja

Länken är helt korrekt, det kommer från Indien och förkroppsligandet av ett gudomligt väsen. Men, eftersom det här är ett datorforum vill jag gärna framhålla att "Avatar" för nördar blev ett vanligt ord redan innan den där författaren skrev om det, den förmodligen mest kända rollspelsserien Ultima använde det åtminstone 1985 smile.gif Neal Stephenson har med stor sannolikhet spelat Ultima smile.gif
yla
var hittar ni dem alla, dessa avatarer blink.gif

jag gjorde min själv tongue.gif
nästan sleep.gif
Maria i Helsingborg
Jamen, denna avatar är ju mer likt mig än mitt gamla foto! tongue.gif
Sök "avatar/s" på nätet, Yin o Yang.
zaaritha
SannaLasso: en docka???!!!
Blomstertanten
Jag tog ju bara en bild på mej själv ! tongue.gif
Så där ser jag alltid ut ! rolleyes.gif

Klart jag är nöjd !!!! wub.gif
SannaLasso
CITAT (zaaritha @ 03-06-2005, 02:34)
SannaLasso: en docka???!!!

Jajjamen - men den är faktiskt lite äldre än vad jag hunnit bli. rolleyes.gif
Yin o Yang
CITAT (Pirum @ 02-06-2005, 15:22)
CITAT (Fenja @ 02-06-2005, 14:57)
En dum fråga - var hittar ni dem alla, dessa avatarer  blink.gif Och varför heter det avatar  wacko.gif

Mvh
Fenja

Länken är helt korrekt, det kommer från Indien och förkroppsligandet av ett gudomligt väsen. Men, eftersom det här är ett datorforum vill jag gärna framhålla att "Avatar" för nördar blev ett vanligt ord redan innan den där författaren skrev om det, den förmodligen mest kända rollspelsserien Ultima använde det åtminstone 1985 smile.gif Neal Stephenson har med stor sannolikhet spelat Ultima smile.gif

[QUOTE]
TAck både Fenja och Pirum för informationen smile.gif tänk vad man lär sig mycket här.
*solis*
Jag valde solrosen eftersom jag gillar solrosor och tidigare hade jag just Solrosen som namn.
Jag tror att jag är som en solros:frodas och syns och har många "frön" (tankar) som jag gärna delar med mig till andra smile.gif biggrin.gif wub.gif
Christoffer
Belladonnan är min, då jag tyckte dess bär var så fina när jag odlade den.
Har de numera stående i en liten glasburk i glycerin (eller glycerol som det heter nuförtiden)
Jag är dock långt ifrån så giftig som bäret! smile.gif
Heddas matte
CITAT (SannaLasso @ 01-06-2005, 23:06)
Är det fler än jag som har en avatar som speglar psyket

sådan matte sådan hund! (eller varé tvärtom?)
elleave
Min avatar har jag gjort själv. biggrin.gif Den speglar mina intressen.
ah56
Skulle gärna ha Bettys figur men inte hjärnan.
zaaritha
Inte nöjd! Tessis bild ser fel ut! För smal.................
Var kan jag --förresten--hitta nå´t trevligt??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon